آبادان؛

یکهزار و 700 میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی خرمشهر

یکهزار و 700میلیارد ریال برای اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خرمشهر هزینه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حیاتی  معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در حاشیه آیین جشنواره شکرانه خرما در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه مسئولان بخش کشاورزی صادرات محصولات کشاورزی را سرلوحه کار خود قرار دهند گفت: سهم خرمشهر از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری علاوه بر 10 هزار هکتار قبلی ، به دستور استاندار خوزستان و مساعدت مدیر کل جهاد کشاورزی استان ، شش هزار هکتار به اراضی غرب کارون افزوده شد.

 ولی الله حیاتی  ترویج صادرات کشاورزی را مهم دانست و افزود: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در بخش تجاری شلمچه صادرات محصولات کشاورزی و آبزیان می تواند گام های موثری در روند رو به رشد اقتصاد کشاورزان خرمشهری داشته باشد.

وی یکی از نیازهای تولید محصولات کشاورزی را توسعه صنایع تبدیلی دانست و گفت: با توجه به تولید سالانه چهار هزار تن خرما در خرمشهر، فعال شدن صنایع تبدیلی کشاورزی به عنوان یکی از قطب های تولید خرمای مرغوب و صادرات فرآورده های این محصول می تواند در ایجاد اشتغال و کسب و کار کشاورزان منطقه نقش ایفا کند.

وی افزود: تقاضای ما از مسئولان این است که فعال نمودن صنایع تبدیلی به خصوص صنایع تیدیلی محصول خرما را مورد توجه و در برنامه های آتی خود قرار دهند.

فرماندار ویژه خرمشهر ، لایروبی اروند را از دیگر اقدام های دولت تدبیر و امید بیان کردو گفت: دولت تدبیر و امید عملیات لایروبی آبراه اروند در دستور کار خود قرار داده و امید است با شناورسازی مغروقه های باقی مانده از جنگ تحمیلی و رسیدن به عمق 9 متر امکان تردد کشتی های با تناژ بالا امکان پذیر شود.

حیاتی ، یکی از محورهای توسعه خرمشهر را مبادلات تجاری خواند و افزود: روند مبادلات تجاری امسال نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و صادرات بر واردات کالا از بندر خرمشهر پیشی گرفته است.

جشنواره شکرانه خرما در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با حضور مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، مسئولان استانی، محلی و جمعی از تولید کنندگان و کشاورزان استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان و شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار شد.

در پایان از 40 نفر از تولیدکنندگان، کشاورزان نمونه و برخی دست اندرکاران برگزاری جشنواره شکرانه خرما تقدیر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.