کلینتون: ایران اطلاعاتی را درباره رابرت لوینسون منتشر کند

نامزد انتخابات آتی آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی بر ضد ایران در پرونده مامور سابق اف بی آی، از تهران خواست اطلاعاتی را درباره وی منتشر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد دولت ایران باید درباره رابرت لوینسون، مامور سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا، اف بی آی، «که بیش از 9 سال پیش در ایران ناپدید شد» اطلاعاتی را منتشر کند. 

هیلاری کلینتون مدعی شد: «لوینسون بیش از نه سال پیش در ایران ناپدید شد و زمان زیادی است که دولت ایران قرار است اطلاعاتی را درباره مکان وی در اختیار ما قرار دهد و به وی اجازه دهد تا به آغوش خانواده اش بازگردد.»

کاخ سفید ماه مارس به مناسبت نهمین سال ناپدید شدن رابرت لوینسون اعلام کرد کمک ایران در پیدا کردن لوینسون به عنوان بخشی از توافقی است که ماه ژانویه میان دو کشور در زمینه تبادل زندانیان حاصل شد. 

کاخ سفید همچنین ماه ژانویه اعلام کرد دلایلی در اختیار دارد تا گمان کند لوینسون دیگر در ایران نیست، اما امیدوار است در صورت ممکن اطلاعات بیشتری درباره مکان وی به دست آورد. 

این در حالیست که مقامات ایران با اعلام اینکه لوینسون در این کشور نیست، بارها از سرنوشت وی اظهار بی‌ اطلاعی کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار