ساری،

تکثیر بچه ماهیان سازگار با آب شور

برای نخستین بار در مازندران پنج میلیون قطعه بچه ماهی سفید برای رهاسازی در آب شور منطقه میانکاله، تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسین قدیری مدیرعامل شرکت تعاونی صیادی پره مازندران گفت: امسال با همکاری مرکز پژوهشکده اکولوژی دریای خزر و مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان شهید رجایی ساری، برای نخستین بار بچه ماهی سازگار با آب شور تولید و تکثیر شده است.

وی افزود: در شرق مازندران رودخانه شیلاتی با آب شیرین برای رها سازی بچه ماهی سفید وجود ندارد به همین دلیل، بچه ماهی های سازگار با آب شور در مرکز شهید رجایی ساری تولید و به منطقه میانکاله منتقل و رها شدند.

قدیری با بیان اینکه 62میلیون قطعه بچه ماهی سفید به صورت مصنوعی امسال با همکاری و مدیریت شیلات مازندران تولید و تکثیر و در 22رودخانه شیلاتی استان رها سازی شده، ادامه داد: تولید و تکثیر 13میلیون بچه ماهی کپور به روش شیل گذاری نیز از اقدامات مهم شیلات در سال جاری بود.

وی گفت: بی توجهی به رودخانه ها برای انجام تکثیر طبیعی ماهیان مولد و کاهش صید 48تا 50 درصدی ماهیان استخوانی در سال گذشته جامعه صیادی استان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی صیادی پره مازندران درآمد پارسال 54شرکت تعاونی صیادی پره با 4هزار صیاد استان مازندران را 21میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 10میلیارد تومان از این درآمد به عنوان حق بیمه صیادان به صندوق تامین اجتماعی پرداخت شده است.

قدیری گفت: در آمد ماهیانه هر صیاد پره استان مازندران پارسال کمتر از یک میلیون و 300هزار تومان بود

صیادان مازندرانی پارسال 2هزارو 300تن ماهی از دریای خزر صید کردند.

صید ماهیان استخوانی دریای خزر بیستم مهر آغاز می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار