یورونیوز: مسلمانان مجارستان می گویند هدف برگزاری همه پرسی مهاجرت، آنها هستند

برگزاری همه پرسی امروز یکشنبه مردم مجارستان درباره سیاست مهاجرتی دولت، خطری جدی برای سخت شدن سیاست های مهاجرتی دولت این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری یورونیوز، برگزاری همه پرسی امروز یکشنبه مردم مجارستان درباره سیاست مهاجرتی دولت، خطری جدی برای سخت شدن سیاست های مهاجرتی دولت این کشور است. 

بر این اساس، در این همه پرسی، مردم به این پرسش که آیا باید پذیرای مهاجران جدیدی باشند یا نباشند پاسخ خواهند داد. اما در این میان، مسلمانان مجارستان بیش از همه نگران نتایج این همه پرسی هستند. مسلمانان بوداپست فعالیت های خود را افزایش داده اند و با حضور در مساجد با هم رایزنی می کنند.

تیسیر صالح امام جماعت مسجد دارالسلام در این باره گفت: گفته می شود که هدف برگزاری این همه پرسی مهاجران هستند، اما در واقع هدف مسلمانان این کشور است. چون بیشتر مهاجرانی که اکنون در مجارستان هستند مسلمانند. در نتیجه، هدف از برگزاری این همه پرسی به طور غیرمستقیم اسلام است و از همین رو، مسلمانان مجارستان از آن رنج می برند.

نتایج نظرسنجی که در سال 2011 در مجارستان انجام گرفته بود نشان می داد فقط پنج هزار و 600 مسلمان در بوداپست زندگی می کنند. بسیاری از آنها احساس می کنند که در جامعه مجارستان مورد تبعیض قرار گرفته اند و اقدامات و آگاه سازی های دولت ویکتور اوربان کاری در این زمینه به پیش نبرده است.

یک زن مسلمان مجاری دراین باره گفت: من حس می کنم کشور خودم من را نمی خواهد. من خود را کاملا مجاری می دانم و می خواهم مجاری باقی بمانم اما در اطراف خود این هجمه از تبلیغات را می بینم که تا این حد همه تاثیر گذار است. ادامه این وضع، واقعا برای ما نگران کننده شده است. 

میزان مشارکت در همه پرسی امروز باید 50 درصد باشد وگرنه از اعتبار ساقط خواهد بود و از نظر سیاسی نیز موقعیت ویکتور اوربان را به خطر خواهد انداخت.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار