آلمان پناهجویان را مجبور به بازگشت به یونان و ترکیه می‌کند

وزیر کشور آلمان اعلام کرد با اجرای مجدد قوانین کنوانسیون دوبلین، پناهجویان مجبور به بازگشت به یونان و ترکیه می‌شوند.

آلمان پناه‌جویان را مجبور به بازگشت به یونان و ترکیه می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ژاپن تایمز؛ توما دو مزیِر، وزیر کشور آلمان اعلام کرد پناهجویانی که از طریق یونان وارد آلمان شده‌اند مجبور به بازگشت به این کشور می‌شوند. این در حالی است که برلین از آتن خواسته تا پناهجویانی که وارد یونان می‌شوند را به ترکیه بازگردانند.

دو مزیِر در مصاحبه‌ با روزنامه یونانی "کاته‌میرینی" اظهار داشت: آلمان قصد دارد قوانین اتحادیه اروپا را بار دیگر به اجرا بگذارد و در همین راستا، باید پناهجویانی را که از دروازه یونان—نخستین کشور اروپایی که پناهجویان را پذیرفت-- وارد آلمان شده‌اند را به یونان بازگرداند.

دو مزیِر گفت: آلمان به دنبال اجرای دوباره قوانین کنوانسیون دوبلین است و بحث آن را در نشست ماه اکتبر وزیران کشور اتحادیه اروپا پیش خواهد کشید.

بر این اساس، کنوانسیون دوبلین در سال 1990 به امضا رسید و در سال 1997 اجرایی شد. در این کنوانسیون آمده است که هر پناهجویی که وارد خاک اتحادیهٔ اروپا شود، باید در اولین کشور عضو این اتحادیه که در آن پا می‌گذارد، درخواست پناهندگی کند. هدف از این فرآیند این بود، که پناهجویان برای گرفتن پناهندگی در کشورهای اتحادیهٔ اروپا اقدام دیگری انجام ندهند.

وزیر کشور آلمان با اشاره به آمار پناهجویانی که وارد این کشور شده‌اند، افزود: سال گذشته 890 هزار پناهجو وارد آلمان شده‌اند که قرار است ماهانه 500 نفر به دو کشور یونان و ترکیه بازگردانده شوند.

دومزِیر پیش از این در مصاحبه‌ای با تلویزیون آلمان از آتن برای عدم اجرای کامل توافق اتحادیه اروپا با ترکیه برای بازگشت پناهجویان انتقاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار