علی‌رغم ادعاهای برخی کشورها در خصوص پذیرش شمار زیادی از آوارگان؛

فقط ده کشور، میزبان نیمی از پناهجویان سراسر جهان هستند

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد کشورهای ثروتمند جهان میزبان کمترین تعداد پناهجویان هستند.

فقط ده کشور، میزبان نیمی از پناهجویان سراسر جهان هستند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سازمان عفو بین‌الملل سه‌شنبه گزارشی را منتشر کرد که در آن از توزیع ناعادلانه پناهجویان در میان کشورها خبر داد. در این گزارش آمده فراهم نشدن شرایط مناسب در برخی از کشورها باعث شده پناهجویان برای رسیدن به استرالیا و اروپا مسیرهای خطرناکی را طی کنند. تنها 10 کشور، که 2.5 درصد اقتصاد جهان را تشکیل می‌دهند، میزبان نیمی از پناهجویان جهان هستند. کشورهای ثروتمند مسئولیت بحران مهاجران را به کشورهای فقیر محول کرده‌اند. این موضوع به وخامت بحران مهاجران منجر شده است.

بنابر گزارش‌ها، 10 کشور واقع در خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا میزبان 56 درصد از 21 میلیون پناهجوی جهان هستند. اردن بیش از 2.7 میلیون، ترکیه بیش از 2.5 میلیون، پاکستان بیش از 1.6 میلیون و لبنان بیش از 1.5 میلیون پناهجو را پذیرفته است. شش کشور ایران، اتیوپی، کنیا،اوگاندا، جمهوری کنگو و چاد نیز تعداد زیادی از مهاجران را پذیرفته‌اند.

دبیرکل سازمان بین‌الملل در این خصوص اعلام کرد: «تعدادی از کشورها به دلیل همسایگی با کشورهای بحران زده وادار به پذیرش پناهجویان شده‌اند. پناهجویانی که از شرایط غیر قابل تحمل جنگ در سوریه، عراق، افغانستان و جنوب سودان فرار کرده‌اند در شرایط دشواری به سر می‌برند.»

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد کشورهای ثروتمند میزبان کمترین تعداد پناهجویان هستند و همکاری بسیار کمی در حل بحران دارند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار