کاهش رشد اقتصادی پیش‌بینی‌شده ترکیه به 3.2 درصد/افزایش نرخ تورم و بیکاری

کابینه ییلدریم با پیش‌بینی افزایش تورم و بیکاری در ترکیه، احتمال داد نرخ رشد اقتصادی این کشور از 4.5 درصد به 3.2 درصد کاهش یابد.

کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی ترکیه به 3.2 درصد/افزایش نرخ تورم و بیکاریبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت ترکیه امروز (سه‌شنبه)، نرخ پیش‌بینی‌ شده برای رشد اقتصادی ترکیه را از 4.5 درصد به 3.2 درصد کاهش داد. کابینه «بینالی ییلدریم،» نخست‌وزیر ترکیه، همچنین از احتمال افزایش نرخ تورم و بیکاری در این کشور خبر داد. ییلدریم این احتمالات را بدترین سناریوی ممکن برای اقتصاد ترکیه توصیف کرد. 

اقتصاد 720 میلیارد دلاری ترکیه سال گذشته، با رشد 4 درصدی همراه بود. با این وجود، کودتای نافرجام تیرماه سال جاری، اقتصاد این کشور را در سراشیبی سقوط قرار داده و باعث شده نرخ رشد اقتصادی از رقم مورد انتظار 5 درصد در هر سال، کمتر شود. 

دولت ترکیه در برنامه‌های میان‌مدت خود، نرخ 3.2 درصد را برای رشد اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی، پیش‌بینی کرده است. آنکارا انتظار دارد این رقم در سال 2017 به 4.4 درصد برسد. این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌ دولت در ماه ژانویه، نرخ رشد اقتصادی ترکیه در سال‌های 2016 و 2017، به ترتیب 4.5 و 5 درصد بود.     

نگرانی‌های امنیتی بدلیل جنگ داخلی در سوریه-کشور همسایه ترکیه- درگیری‌ها میان نیروهای دولت ترکیه و کُردها در جنوب این کشور و همچنین بمب‌گذاری‌های انتحاری، گردشگران و سرمایه‌گذاران را از این کشور فراری داده است.       


انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار