اما و اگرهای حذف رشته روانشناسی بالینی از وزارت علوم

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: تیم تخصصی مباحث مختلف رشته روانشناسی در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در برنامه‌ مناطق ‌آمایشی منطقه 10 که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: دور دوم جلسات مناطق آموزشی در  حال برگزاری است که منطقه 10 بزرگترین منطقه آمایشی کشور از لحاظ دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی این منطقه 30تا 40درصد آموزش تحصیلات تکمیلی کشور عهده‌دار هستند، تصریح کرد: بزرگترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این منطقه قرار دارند و بنابراین فعالیت‌های این منطقه الگو دیگر مناطق است که در برنامه جدید مدیران دانشگاه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و نشست‌های تخصصی عمیق‌تری را با بازدید از دانشگاه‌های برگزار می‌کند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: روز گذشته 5 هیئت از دانشگاه‌ها بازدید داشتند که امروز نیز این دانشگاه‌ها برنامه‌های خود را در چهارچوب تغییر و تحول سلامت گزارش می‌دهد.

وی تأکید کرد: با بازخوردی که از دانشگاه‌های علوم پزشکی دریافت کردیم تلاش می‌کنیم تا این دانشگا‌ها بتوانند ایده بگیرند و ما نیز بتوانیم ایده‌های آنها را کشوری کنیم تا نقطه نظرهای باقی‌مانده را برای پیشرفت ارائه دهیم.

لاریجانی درباره حذف رشته روانشناسی بالینی در سر فصل‌های دکتری وزارت علوم ودانشگاه‌های این وزار‌ت‌خانه بیان کرد: جلسات و کمیته‌ای درباره رشته روانشناسی بالینی با همکاری دکتر نجفی مشاور رئیس جمهور و مشارکت وزارت بهداشت در حال برگزاری است که نظرات گروه‌های مختلف بررسی شده و تا آنچه به نفع آ‌موزش عالی و سلامت مردم و کشور است ایجاد شود.

وی درباره زمان نهایی شدن این برنامه‌ گفت: جلسات ادامه دارد و باتوجه به اینکه برخی از مبحث‌ها به صورت جنبی به تفاهم بین رشته‌ای رسیدیم و این دستورالعمل را وزارت بهداشت و علوم توافق کردند که برنامه‌های خود اجرایی کنند که در هفته گذشته در حوزه سلامت آن را به دانشگاه‌های  علوم پزشکی برای جدی گرفتن سیاست بین رشته‌ای ابلاغ کردیم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: باتوجه به اینکه در رشته‌های روانشناسی گرایش‌های مختلف سلامت و معرفتی وجود دارد، برای تمام این دانش‌آموختگان این رشته‌ها تمام ابعاد مورد فکر قرار می‌گیرد که تیم تصمیم‌گیری تجربه‌ دانشگاهی دارند و به نفع کشور است آن را به صورت توافق بین وزارت بهداشت وعلوم در می‌آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.