شیراز؛

رشد 37 درصدی صادرات کالا در استان فارس

مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: در شش ماهه نخست امسال میزان صادرات استان به لحاظ ارزشی 35 درصد و وزنی 47درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خداداد رحیمی مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: میزان صادرات استان در شش ماهه نخست امسال و به نسبت مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی 35 درصد و وزنی 47 درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات استان فارس همچنین با اشاره به نقش گمرک در بحث مبارزه با قاچاق کالا نیز گفت: گمرک تنها وظیفه تطبیق اسناد و ارزش‌گذاری کالا را داشته و  نقشی در زمینه شاکی ندارد.
وی ادامه داد: با توجه به صادرات محور بودن برنامه‌ های دولت و سیاست‌‌گذاری در حمایت از حوزه تولید، می‌ طلبد شهرستان‌ هایی با ظرفیت ویژه در امر صادرات برای به حرکت درآوردن چرخ تولید و اقتصاد مورد حمایت قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه گمرک شهرستان جهرم آمادگی خدمات‌دهی به تمام شهرستان‌های استان را دارد، بیان کرد: با تجهیز شدن گمرک جهرم به بسترهای مربوط به سیستم سامانه جامع امور گمرکی در زمینه صادرات از این پس تولیدکنندگان می‌توانند امورات مربوط به صادرات محصولات خود را از طریق این گمرک انجام دهند.
به گفته مدیرکل گمرکات استان فارس با توجه به محدودیت امکانات و منابع انسانی، گمرک جهرم به عنوان پایلوت صادرات راه‌ اندازی شده و امکان واردات کالا از طریق این گمرک مهیا نیست.
وی با اشاره به اینکه امید است در آینده و با رونق گرفتن گمرک جهرم حجم کالا از نظر ارزشی و حجمی به صورت صعودی رشد پیدا کند، گفت: ما نیز قول می‌دهیم شبانه‌ روز در خدمت صادرات و اقتصاد بوده تا گام‌های خوب در راستای سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی برداشته شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار