اصفهان؛

اصفهان آماده همکاری با کشورهای آسیایی در زمینه گردشگری است

استاندار اصفهان گفت: این استان آماده توسعه و تقویت همکاری های اقتصادی و فرهنگی بویژه در زمینه گردشگری و صنعت جهانگردی با کشورهای آسیایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگر پور دیشب در دیدار با ' امیر حسین آمو ' وزیر صنایع بنگلادش افزود: اصفهان در حال حاضر پذیرای گردشگران خارجی از 86 کشور جهان می باشد که سهم کشورهای آسیایی اندک است.
وی اظهار کرد: اصفهان آمادگی میزبانی از مردم کشور بنگلادش به این شهر را دارد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری هفته فرهنگی ملت ها در کشورهای جهان تاثیر بسزایی در همکاری کشورها با یکدیگر دارد، برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در یکی از شهرهای بنگلادش را خواستار شد.
وی با اشاره به اینکه اصفهان با 14 شهر جهان عقد خواهرخواندگی دارد، همچنین پیشنهاد داد که اصفهان با یکی از شهرهای تاریخی و باستانی بنگلادش قرارداد خواهر خواندگی منعقد کند.
زرگرپور به ظرفیت های اصفهان در بخش های مختلف اقتصادی، کشاورزی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: ایران و بنگلادش، سطح ارتباطات بالایی با یکدیگر دارند و درصدد گسترش این ارتباطات در بخش های مختلف با یکدیگر هستند.
وی به وجود کارخانه های بزرگ در بخش داروسازی در این شهر اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین و مدرن ترین این کارخانه ها بزودی در اصفهان افتتاح می شود.
استاندار اصفهان در ادامه به ظرفیت های این استان در بخش های صنایع پتروشیمی و کشاورزی اشاره کرد و افزود: در این بخش ها نیز می توانیم مراودات خوبی با کشور بنگلادش داشته باشیم.
وی تصریح کرد: امکان بهره مندی بنگلادش در حوزه های اقتصادی شامل حوزه پتروشیمی و گاز منوط به رایزنی سفیر آن کشور در تهران است.
وزیر صنایع جمهوری بنگلادش روز شنبه برای دیدار و گفت وگو با مسئولان کشورمان به تهران سفر کرد و صبح روز گذشته بمنظور دیدن جاذبه های فرهنگی و تاریخی اصفهان وارد این شهر شد.
وی در سفر به اصفهان علاوه بر بازدید از آثار فرهنگی و تاریخی این شهر با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، استاندار و جمعی از صنعتگران اصفهان دیدار و گفت وگو کرد.
جمهوری خلق بنگلادش در جنوب قارهٔ آسیا و شرق هند، 148 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر داکا است.
89٫7 درصد از مردم بنگلادش مسلمان و اکثریت آن ها سنی مذهب هستند.
بنگلادش دومین صادرکننده پوشاک جهان است هرچند شغل بیشتر مردم آن کشاورزی و دامداری بویژه کشت برنج است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.