ارومیه؛

همایش امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان چالدران برگزار شد

همایش سالیانه امر به معروف و نهی از منکر در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد شهرستان چالدران با حضور فرماندار،فرماندهان نظامی و انتظامی،روحانیون،اعضای شورای اداری،بسیجیان برگزار شد.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،در این همایش رئیس دادگستری ضمن تسلیت ماه محرم و شهادت سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با رعایت اصول و شرایط آن تاکید کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها به زمان خاصی محدود شود و باید در طول سال این فریضه اجرا گردد.

 حجت الاسلام قلی زاده گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم ترین و حساس ترین تعالیم دین مبین اسلام است و اگر در مورد اجرای این فریضه شرعی و منطقی کوتاهی کرده و توجه لازم را نداشته باشیم، به طور قطع در اداره فرهنگی جامعه نیز با مشکلات بسیاری روبه رو خواهیم بود وی در ادامه سخنرانی به فلسفه قیام امام حسین (ع) پرداختند که هدف قیام خونین امام حسین (ع)رااحیاء امر به معروف ونهی از منکر برشمردند.

 وی افزود: فریضه‌ امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر از واجبات‌ اسلامی‌ و احکام عملی و از جمله فروع دین مانند نماز و روزه و «برترین فریضه» است‌ و سفارشبه‌ آن‌ در قرآن‌ و گفتار پیامبر خدا (ص) و امیر مؤمنان‌ و دیگر ائمه‌ (ع) دارای‌ آهنگی بلند و تکان‌دهنده‌ است‌.

 در ادامه این همایش فرمانده سپاه چالدران  با بیان اینکه اگر به این فریضه مهم در جامعه عمل و توجه شود، مابقی فرایض نیز اجرا می‌شود، گفت: یکی از اصولی که در اسلام به عنوان اصل بقای اسلام معرفی شده همین فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که باید به آن توجه شود.

سرهنگ حسین محمد باقرلو  با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر باید مثل نماز مورد توجه قرار بگیرد، چرا که همه مسلمان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند، خاطرنشان کرد: باید در زمینه نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اقدامات اساسی صورت بگیرد و ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

گفتنی است در پایان این مراسم از فعالان عرصه امربه معروف و نهی از منکر شهرستان چالدران تجلیل شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.