ترامپ: ارتش آمریکا در جهان اقتدار و احترامی ندارد

نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا گفت ارتش این کشور در حال از بین رفتن است و اقتداری در جهان ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ در مجمع کهنه سربازان آمریکایی موسوم به «جنگجویان آمریکا» در ویرجینیا در پاسخ به سئوالی درباره کوچکتر و ضعیف تر شدن ارتش آمریکا گفت نه فقط نیروی زمینی، بلکه نیروی دریایی و نیروی هوایی و تفنگداران دریایی، همگی در حال از بین رفتن هستند.

ترامپ گفت: اولویت من این است که نگذارم چنین اتفاقی بیفتد. متاسفانه نیروهای نظامی کشورمان مثل گذشته مورد احترام نیستند و کشورهای دیگر از آنها حساب نمی برند و اگر همین طور ادامه پیدا کند، دیگر کسی به ما محل نمی گذارد.

ترامپ افزود نگاه کنید روسیه با توانمندی های هسته ای خود چه کار می کند و ما چه وضعی داریم. کسی نمی خواهد چنین کاری را با تسلیحات اتمی انجام دهد زیرا تسلیحات هسته ای وحشتناک هستند اما کشورهایی هستند که زیاده روی می کنند و کارهایی می کنند که ما انجام نمی دهیم. بنابراین ما باید خیلی مراقب باشیم. قطعا اندازه ارتش آمریکا بیش از حد کوچک شده است.

ترامپ گفت جت های جنگنده ما به حدی کهنه و قدیمی شده اند که قطعات یدکی برای آن وجود ندارد و ما مجبوریم برای پیدا کردن قطعات یدکی به قبرستان هواپیماها و موزه ها مراجعه کنیم. در حالیکه کشورهای دیگر تجهیزات جدید دارند و گاهی این تجهیزاتی که ما به آنها می فروشیم خنده دار است.

ترامپ افزود ما باید قویترین ارتش جهان را بسیار بالاتر از دیگران داشته باشیم. این در حالی است که ما پول زیادی را برای دفاع از کشورهای دیگر خرج کرده ایم اما آن کشورها حداقل هزینه هایی را که برای ما دارد، پرداخت نمی کنند.

ترامپ گفت اگر من رئیس جمهور آمریکا شوم، ارتشمان را به سطحی خواهم رساند که از هر زمانی قویتر باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار