اردبیل؛

آغاز برداشت محصول به از باغات شهرستان کوثر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر از آغاز برداشت محصول به از باغات شهرستان کوثر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خیبرعلی جلیلی با اشاره به آغاز برداشت به در این شهرستان افزود: از 3 هزار هکتار مساحت باغ های میوه این شهرستان 210 هکتار به کشت درختان 'به' اختصاص یافته که 9 درصد باغ های منطقه را شامل می شود و 187 هکتار آن بارور هستند.

وی گفت: باغ های میوه 'به' شهرستان کوثر هم از لحاظ میزان تولید و هم از نظر سطح زیرکشت مقام نخست را در استان اردبیل دارد و به طور میانگین از هر هکتار بیش از 10تن میوه استحصال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی کوثر افزود: با توجه به سرمازدگی بهاره امسال پیش بینی می شود تولید 'به' در کوثر به 6.5 تن در هکتار کاهش یافته و در مجموع از بیش از یک هزار و 200 تن 'به' برداشت شود.

جلیلی محصول 'به' را محصول استراتژیک و مهم شهر گیوی دانست و از توسعه مکانیزه باغ های میوه و تبدیل کشت سنتی به تولید تجاری و نوین خبر داد.

وی گفت: حاجی آقا کیشی ، آجی شیرین ، خاچا شیرین و ترش انواع 'به' های گیوی است که رقم حاجی آقا کیشی به فرم سیب گلابی بوده و ذائقه پسند و خوش خوراک است و رقم آجی شیرین به دلیل خاصیت انبارداری ماندگاری بیشتر داشته و از رقم ترش نیز برای تهیه مربا استفاده می شود.

جلیلی می گوید که مرغوب ترین و کیفی ترین میوه به کشور در شهرستان کوثر تولید می شود و این محصول به دلیل رنگ ، عطر ، طعم و خوش خوراکی به یک برند ملی تبدیل شده است.

وی تشریح کرد: محصول تولید شده علاوه بر مصرف داخل استان به استان های همجوار، اصفهان و تهران نیز عرضه می شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، برداشت ، محصول ، به ، کوثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.