کرمانشاه؛

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی

به گفته مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه، همایش شیرخوارگان حسینی، جمعه 16 مهر همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حجه الاسلام آیت عباسیان افزود: همایش شیرخوارگان حسینی ساعت 9 صبح نخستین جمعه ماه محرم که مصادف با روز حضرت علی‎اصغر(ع) است با حضور مادران و نوزادان شیرخوار در ورزشگاه امام(ره) شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.


عباسیان گفت: در این همایش مادران طفلان شیرخوار با توسل به شش ماهه امام حسین(ع) سلامت و سعادت خود و فرزندانشان را از خداوند طلب می‌کنند و با سر دادن نوای لالایی به یاد طفل شیرخوار امام حسین(ع) عزاداری کرده و برای مظلومیت امام حسین(ع) و خاندانش اشک ماتم می‌ریزند.

سخنرانی، مداحی و نوحه سرایی، مرثیه‎سرایی و... از برنامه‎های همایش شیرخوارگان حسینی خواهد بود که عباسیان به آنها اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی همه ساله در کرمانشاه با استقبال قابل توجه مادران روبرو می شود، این همایش در هشت بقعه دیگر استان نیز به صورت ویژه برگزار خواهد شد. ضمن اینکه مشابه این مراسم در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

عباسیان در ادامه از برگزاری تجمع " لبیک یا حسین" عصر امروز (13 مهر) همزمان با روز دوم محرم خبر داد و افزود: ویژه برنامه "لبیک یا حسین" در آستان مقدس امامزداه ابراهیم تاق‌بستان و با حضور آیت‌اله علماء نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمانشاه برگزار خواهد شد.مشابه این تجمع در هشت بقعه شاخص استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.