یزد؛

مشارکت 11درصدی مردم یزد در ثبت نام اینترنتی

مشارکت مردم استان یزد در سرشماری اینترنتی به 11درصد نزدیک شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ضیا اولیا مسئول کمیته روابط عمومی و تبلیغات ستاد سرشماری استان یزد گفت: میزان مشارکت اینترنتی استان با ثبت نام 36 هزار و 700 خانوار و جمعیتی معادل 122 هزار نفر به 10.94 درصد رسید.

 
ضیا اولیا با تبیین برخی ابهامات درباره انتشار کدهای آماری خانوارها تاکید کرد: امکان سوء استفاده و دسترسی به اطلاعات شخصی خانوارها با استفاده از کدهای آماری وجود ندارد و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: خانوارها کدهای آماری 12 رقمی را که پایان ثبت نام در سامانه سرشماری به آنان داده می شود، یادداشت کرده و هنگام مراجعه ماموران آمارگیر، به آنان تحویل دهند.

اولیا افزود: ماموران در مرحله حضوری با کاورهای مخصوص سرشماری و کارت شناسایی به خانوارها مراجعه می کنند.

وی با قدردانی از مردم استان یزد که تاکنون مشارکت مناسبی را به نمایش گذارده اند، تصریح کرد : هدف گذاری صورت گرفته، کسب رتبه اول در ثبت نام اینترنتی در کشور است.

به گفته این مسئول شهرستان های ابرکوه، بهاباد، تفت، مهریز، اشکذر، اردکان، خاتم و بافق در رده های اول تا هشتم بیشترین میزان ثبت نام اینترنتی جمعیت قرار دارند اما در شهرستان های یزد و میبد باتوجه به سهم بالای جمعیتی باید ثبت نام بیشتری صورت گیرد.

اولیاء گفت: بر اساس آمار ثبت نام اینترنتی ، شهرستان اردکان در 72 ساعت اخیر در ثبت اطلاعات خانوار چهار پله ارتقاء یافته است.

وی یادآور شد: با پیگیری های به عمل آمده، ثبت نام در سامانه سرشماری 95 از طریق تبلت و تلفن همراه نیز میسر است.

استان یزد از نظر ضریب نفوذ اینترنت با متوسط 40درصد در میان 5 استان برتر کشور قرار دارد.
کار ثبت نام اینترنتی خانوارها تا 24 مهرماه ادامه دارد و در مرحله دوم سرشماری نیز که از 25مهرماه تا 25آبان برگزار می شود، ماموران سرشماری با مراجعه حضوری به منازل ضمن دریافت کد آماری خانوارهای ثبت نامی در مرحله اول، اطلاعات سایر خانوارها را ثبت می کنند.

پیش بینی شده 320 هزار خانوار در استان یزد ساکن هستند که با توجه ضریب نفوذ 40درصدی اینترنت در استان ثبت نام اینترنتی 40 درصدی خانوارها در مرحله اول پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ی 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.