خاش؛

آمار نقش کلیدی در توسعه دارد

آمار نقش کلیدی در برنامه ریزی و توسعه کشور دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.، فرماندار شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان گفت: جمع آوری آمار با اجرای طرح ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن نقش مهم و کلیدی در برنامه ریزی ها و توسعه و پیشرفت کشور و رفاه عمومی دارد.

محمداکبر چاکرزهی در نشست شورای اداری شهرستان خاش افزود: اجرای موفقیت آمیز طرح سرشماری مستلزم همکاری دستگاههای اجرایی و مشارکت 100 در صدی اقشار جامعه است.
 
وی افزود: از سال 55 تا 85 طرح سرشماری هر 10 سال یکبار انجام می شد که با توجه به اهمیت آمارگیری این طرح از سال 90 پنج ساله اجرا می شود.

فرماندار خاش بیان کرد: امسال برای نخستین بار با هدف سرعت و دقت در انجام کار طرح سرشماری به 2 شیوه الکترونیکی و سنتی به اجرا در آمده که آمارگیری الکترونیکی از سوم مهر آغاز شده و در اجرای سنتی و میدانی این طرح ماموران با مصاحبه حضوری در نقاط شهری و روستایی و نیز تکمیل اطلاعات توسط افراد سرپرست خانوار اقدام می کنند.

چاکرزهی ادامه داد: رفع مشکلات اینترنت و اختصاص دادن کد پستی و تسهیل در امور باید مورد توجه مسئولان باشد.

وی گفت: 660 روستا در بخش ایرندگان با مشکلات اینترنت رو به رو هستند که در این مکانها اجرای طرح بصورت حضوری و میدانی خواهد بود.

فرماندار خاش گفت: دولت برای تحقق وعده های خود تلاش و با جدیت برنامه های توسعه ای را دنبال می کند و برای آبادانی استان ردیفهای بودجه ای ویژه ای پیش بینی کرده که هم اینک شاهد اجرای پروژه های بزرگی هستیم.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: آمار ، نقش ، کلیدی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار