سیستان وبلوچستان

سران طوایف مردم را برای شرکت در سرشماری اینترنتی تشویق کنند

بخشدار جالق گفت: بزرگان و سران طوایف مردم را برای شرکت در سرشماری اینترنتی تشویق کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.، نشست هم‌اندیشی روحانیون، معتمدین و نخبگان بخش جالق ساکن سراوان با حضور عبدالحکیم شاهمیری بخشدار جالق روحانیون، معتمدان و نخبگان در سالن اجتماعات فرمانداری سراوان برگزار شد.

بخشدار جالق در این جلسه با بیان تنش و بحران آبی در منطقه، بخش جالق را یکی از پرآبترین نقاط کشور با 33 رشته قنات دانست که می‌توان از قنات ناهوک در آینده جزو میراث بشری و بالاترین ذخایر آبی غنی در مک سوخته نام برد.

عبدالحکیم شاهمیری افزود: بخش جالق با 138 اثر باستانی و مناطق گردشگری بیشترین آثار شهرستان را در خود جای داده است.

وی داشتن 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان، وجود بازارچه مرزی، تولید سالیانه 20 هزار تن خرمای مرغوب را از دیگر مزیت‌های بخش جالق بیان کرد.

شاهمیری نیروهای تحصیل کرده، علما و معتمدین منطقه و نیروهای شاخص شهرستان را از مهمترین ظرفیتهای بخش برشمرد و اظهار داشت: توسعه و پیشرفت منطقه با نیروهای انسانی کارآمد رقم خواهد خورد.

بخشدار جالق عدم استفاده بهینه از ظرفیت‌های نیروی انسانی، پراکندگی و عدم وحدت مردم بخش را در عدم تناسب و رشد منطقه با توجه به ظرفیت‌های موجود منطقه بیان کرد.

شاهمیری همچنین نهادینه کردن میل به پیشرفت، اتحاد و یکپارچگی در جامعه و آگاهی بخشی جامعه نسبت به سرنوشت خویش را مورد تأکید قرار داد.

وی همچنین بررسی مشکلات و تصمیم‌گیری به صورت تخصصی، تبدیل نیروهای پراکنده به نیروهای کارآمد و تأثیرگذار در تمامی امورات شهرستان، فراهم کردن بستر مناسب سرمایه‌گذاری و تحول در این حوزه با همکاری مردم و مسؤولان، اندیشه‌سازی با تشکیل هسته و شورای مرکزی را از دیگر اهداف این نشست دانست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار