رئیس اداره سواد آموزی تکاب ؛

بیش از 400 بیسواد در تکاب باسواد شدند

رئیس اداره سواد آموزی تکاب گفت: امسال بیش از 450 نفر از بیسوادان شهرستان تکاب در کلاس های نهضت سوادآموزی باسواد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، وحید مقصودی در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی تکاب افزود: در مجموع 850 نفر در این شهرستان آموزش های دوره ای سواد آموزی و کلاس های دوره ای انتقال و تحکیم سواد آموزی را گذراندند.

وی بیان کرد: شهرستان تکاب همه سهمیه تعیین شده برای آموزش بی سوادان را تحت پوشش قرار داده است و از لحاظ برگزاری دوره های مختلف سوادآموزی و تشکیل کلاس برای بی سوادان، تکاب پس از شهرستان شوط در رتبه دوم استان آذربایجان غربی قرار دارد.

مقصودی ادامه داد: جایگاه تکاب در زمینه آموزش بیسوادان در رتبه هجدهم استان قرار داشت که این شهرستان امسال با 16 پله ارتقاء به رتبه دوم رسیده است ،140 نفر آموزش دهنده در این اداره مشغول به کار هستند که امسال 85 نفر از آنها کلاس های سواد آموزی در سطح شهرستان را دایر کرده اند.

رئیس اداره سواد آموزی تکاب اضافه کرد: بر اساس آمار آخرین سرشماری عمومی در سال 1390 نرخ بی سوادی در تکاب 10 درصد است که هفت هزار و 800 نفر از جمعیت این شهرستان را شامل می شود و اکنون نرخ باسوادی در مناطق شهری تکاب 95 درصد و در مناطق روستایی به 93 درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: ائمه جماعات، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و بهورزان روستاها می توانند نقش مهمی در شناسایی و حتی آموزش بی سوادان ایفا کرده و با آموزش دهنده ها همکاری کنند.

شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.