شیراز؛

مشکلات دکل های برق برای جمعی از ساکنان شیراز

دکل های برق فشارقوی سال هاا ست بر خانه های جمعی از ساکنان شهر شیراز سایه ترس افکنده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ٬این دکل ها که از مسیر منطقه پشم شیشه در شیراز میگذرد مشکلاتی را به وجود آورده که موجب نارضایتی ساکنان این محله شده است.
شهردار منطقه 9 شیراز گفت: تا زمانی که این دکل های برق فشار قوی جابه جا نشوند هیچگونه مجوزی برای ساخت و ساز در این محدوده داده نمی شود.
احمدزاده افزود:جهت جابه جایی این دکل ها، بلوار طلاییه را به شرکت برق منطقه ای فارس پیشنهاد داده ایم.
با توجه به پیگیری این موضوع ساکنان منطقه پشم شیشه ادعا می کردند که به دلیل عبور کابل های برق فشار قوی در محدوده مسکونی دچار بیماری های مختلفی شده اند.
کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:به وسیله دستگاه اندازه گیری میدان های الکتریکی و مغناطیسی میتوان شدت میدان الکتریکی را تشخیص داد.
طباطبایی خاطر نشان کرد:با استفاده از این دستگاه به منطقه پشم شیشه مراجعه کرده ایم و متاسفانه در زیر کابل های برق فشارقوی شدت میدان الکتریکی بیش از حد مجاز مشاهده نموده ایم.
مجری طرح خطوط فوق توزیع برق منطقه ای فارس گفت:در مورد پیدا کردن مسیر جایگزین برای جابه جایی دکل های برق فشار قوی مکاتباتی با شهرداری شیراز ، استانداری فارس و سازمان های مرتبط انجام داده شده است.
شفیعی ادامه داد:ک ارکردن در سطح شهر شیراز بسیار دشوار است و برای احداث خطوط برق فشار قوی ناچار هستیم از بلوار ها و مسیر هایی استفاده کنیم که ممانعت حقوقی نداشته باشند.
مستندات نشان میدهد که از دولت قبلی تا کنون دستوراتی برای جابه جایی این دکل ها صادر شده است و علاوه بر تعیین مسیر جایگزین هنوز مشخص نیست که اجرای این طرح چه زمانی عملیاتی می شود.
همچنین نه تنها در این منطقه بلکه در مناطق دیگرهم که این مشکل را دارند هیچ اقدامی انجام نشده است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار