مرحله نهایی لیگ دو و میدانی مردان؛

نفت تهران بر بام لیگ دو و میدانی ایران ایستاد

مرحله نهایی رقابت های دو و میدانی قهرمانی باشگاه های کشور در بخش مردان با قهرمانی تیم نفت تهران به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه وآبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله نهایی بیستمین دوره مسابقات دو و میدانی لیگ آقایان که با حضور ورزشکار در قالب تیم های باشگاهی و استانی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه 13 و 14 مهرماه در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد، با قهرمانی تیم نفت تهران خاتمه یافت.

باشگاه نفت تهران با به خدمت گرفتن قهرمانان دو و میدانی کشور، طی سه مرحله رقابت در مسابقات لیگ کشور با کسب 629 امتیاز بر سکوی نخست ایستاد.

تیم ذوب آهن اصفهان با کسب 534 امتیاز نایب قهرمان شد و نیروی زمینی ارتش نیز با 361 امتیاز به مقام سومی دست یافت.

در اختتامیه این دوره از مسابقات که با حضور جمعی از پیشکسوتان، قهرمانان، مسوولان باشگاه ها و اهالی فدراسیون دو و میدانی برگزار شد، میلاد سیار از تیم ذوب آهن اصفهان به عنوان ورزشکار اخلاق و حمید رضا زورآوند از تیم نفت تهران به عنوان پرامتیاز ترین ورزشکار این دوره از رقابت ها معرفی شدند که با اهدای هدایایی از سوی فدراسیون دو و میدانی مورد تشویق قرار گرفتند.
 
 نتایج ورزشکاران بدین شرح است:
 
در دو 400 متربا مانع: جواد شوریابی از تیم ذوب آهن با ثبت زمان 51:67 به عنوان قهرمانی دست یافت و پس از وی به ترتیب میلاد رمضانی و محمدرضا رحمانی به عناوین دوم و سوم دست یافتند.
 
در دو 800 متر: امیرمرادی از تیم ذوب آهن با ثبت زمان 1:51:52 اول شد، پس از وی مسلم نیادوست و محمد جعفری در رده های بعدی جای گرفتند.
 
پرش ارتفاع: کیوان قنبرزاده از تیم نفت تهران با پرشی به میزان 2:15 قهرمان شد و پس از وی به ترتیب آرین زرعکانی و علی اصغر شایسته فر به مدال های نقره و برنز بسنده کردند.
 
در دو 200 متر: علی خدیور از تیم ذوب آهن اصفهان با ثبت زمان 20:94 قهرمان شد، پس از وی به ترتیب رضا قاسمی و محمدرضا فریدی به مقام های دوم و سوم اکتفا کردند.
 
پرش طول: سبحان طاهرخانی از تیم پارس مهر فارس با پرشی به میزان 7 متر و 44سانتی متر قهرمان شد و پس از وی، پرندگانی از ذوب آهن اصفهان در مکان های دوم و سوم ایستادند.
 
پرتاب دیسک: محمودصمیمی از تیم ذوب آهن اصفهان با پرتابی به میزان 57:98 به عنوان قهرمانی دست یافت و پس از وی، بهنام شیری و علی شیریان از تیم های مقاومت و عقاب نیروی هوایی ارتش در رده های بعدی قرار گرفتند.
 
 پرتاب وزنه: علیرضا مهر صفوتی از تیم نفت تهران با پرتابی به میزان 18:27 قهرمان شد و پس از وی، علی ثمری و شاهین مهردلان به مقام های دوم و سوم قناعت کردند.
 
در دو 3000 هزار متر با مانع: حسین کیهانی از تیم نفت تهران با ثبت زمان 8:54:33 به عنوان قهرمانی و مدال طلا دست یافت و پس از وی، احمدفرود و بهزاد مصطفوی به مدال های نقره و برنز دست یافتند.
 
در دو 4=×400 متر امدادی: تیم نیروی زمینی با ثبت زمان 3:15:04 اول شد پس از این تیم، تیم های مقاومت و ذوب آهن اصفهان در رده های بعدی جای گرفتند.
 
دهگانه: رضا مرادی از تیم پارس مهر فارس با مجموع امتیاز 5481 به عنوان قهرمانی و مدال طلا دست یافت، پس از وی رضا دودانگه و علی محبی از تیم های نیروی زمینی ارتش و پارس مهر فارس به مدال های نقره و برنز قناعت کردند.
 
در دو 10000هزار متر: حسن عابدی از تیم ذوب آهن اصفهان با ثبت زمان 31:38:91 قهرمان شد و پس از این شرکت کننده ورزشکارانی از تیم های ذوب آهن اصفهان و نیروی زمینی ارتش در مکان های بعدی جای گرفتند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
با سلام و عرض ادب و احترام

لیگ دوومیدانی سال 1395 هم به پایان رسید. جا داره به ورزشکاران و مربیان تیم دوومیدانی نفت تهران تبریک ویژه ایی بگم به مناسبت این قهرمانی.
به هر حال، با وجود شرایط بسیار سخت مالی که از ابتدای سال 1394 در این تیم حاکم بوده و تا این لحظه نیز ادامه دارد، ورزشکاران و مربیان این تیم کار بسیار بزرگی انجام داده اند.
لازم به یادآوری است که وزارت نفت از ابتدای سال 1394 تا این لحظه (از 18 ماه گذشته تا کنون) حتی 1 ریال هم به هیچ یک از ورزشکاران این تیم پرداخت نکرده و قهرمانی این تیم چیزی شبیه معجزات الهی به نظر می رسد.
البته ریاست جمهوری هم با بی تفاوتی نسبت به این اقدام وزارت نفت، مهر تاییدی بر این رفتار زیر مجموعه اش زده است و ظاهرا قرار نیست هیچکدامشان به هیچ مرجعی پاسخگو باشند.
البته دیگر تیم های دوومیدانی کشور هم وضعیت بهتری ندارند و هر کدامشان به نوعی با ورزشکاران و مربیان تیم شان کلنجار می روند.

در پایان برای تمام ورزشکاران ایران، آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.
آخرین اخبار