زنجان؛

رتبه نخست نان تولیدی در زنجان

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان گفت:نان تولیدی زنجان رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛الماسی با اشاره به اضافه شدن 100 واحد آزاد پز به تعداد واحدهای موجود گفت: خوشبختانه کیفیت نان تولیدی در زنجان مطلوب است و بر اساس پژوهش‌های مرکز غله از آغاز سال، نان تولیدی زنجان رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با تأکید بر اینکه تجهیزات به روز نانوایی ها موجب ارتقای کیفیت نان می شود اضافه کرد:در حال حاضر یک‌هزار و 500 واحد نانوایی با تولید انواع نان در استان زنجان فعال است که از این تعداد 800 واحد در مرکز استان فعالیت دارند.

الماسی با اشاره به استفاده نانوایی‌ها از تجهیزات به روز گفت: تقریبا اغلب نانوایی‌ها برای ماندن و بقا و همچنین جذب مشتری، اقدام، به روز کردن و استفاده از تجهیزات جدید شده‌اند، اما این کافی نیست و برای ارتقای بیشتر سطح کیفی نان باید، از نانوایی‌ها حمایت شود.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با اشاره به اینکه آرد قابل استفاده در سنگکی‌های زنجان 10 درصد است، تصریح کرد: همچنین آرد قابل استفاده در واحدهای دارای پخت لواش 13.5 درصد و واحدهای دارای پخت بربری نیز 15 درصد است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از آردهای اعلام شده موجب ارتقای کیفیت نان شده است، گفت: طبق بررسی‌های مرکز پژوهش‌های غلات همواره نان زنجان جزو، نان‌های برتر در کشور از نظر کیفی بوده است.

شایان ذکر است مجموع افراد فعال در نانوایی‌ها 2 هزار نفر است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.