حجت الاسلام و المسلمین گواهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شریح قاضی سنگین ترین ضربه را به امام حسین(ع) زد

کارشناس مسائل مذهبی معتقد است که شریح قاضی یکی از سنگین ترین ضربه ها را به امام حسین(ع) زد. چرا که مبارزه با سید الشهدا(ع) را امری واجب اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبد العلی گواهی، تولیت امام زاده صالح تجریش در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به چگونگی صدور حکم شریح قاضی مبنی بر جهاد با امام حسین(ع) گفت: زمانی که امام حسین(ع) با یزید بیعت نکردند، یزیدیان از هیچ کاری برای نابودی امام حسین(ع) و خاندان ایشان دریغ نکردند. از جمله این کارها، دادن پیشنهاد هنگفت مالی به شریح قاضی برای صدور حکم جهاد با امام حسین(ع) بود.

تولیت امام زاده صالح افزود: شریح قاضی زمانی که با پیشنهاد هنگفت یزید مواجه شد، ابتدا امتناع کرد و پس از وسوسه های فراوان ابن مرجانه از وی فرصت خواست که دلیلی برای صدور حکم پیدا کند. سپس حکم مبارزه و جهاد با امام حسین(ع) را به دلیل امتناع ایشان از بیعت با حاکم زمان و خروج از فرمان وی امضا کرد.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: شریح فردی بود که نفوذ فراوان میان مردم داشت و با صدور یک حکم می توانست دیدگاه مردم را تغییر دهد. این اتفاق در زمان امام حسین(ع) هم افتاد و شریح مبارزه با سیدالشهدا(ع) را فریضه دینی اعلام کرد. در این شرایط حتی کسانی که فریب دینارهای یزید را نخورده بودند، سنگینی بار این فریضه دینی را روی دوش خود احساس کردند و برای رضای الهی با نوه پیامبر(ص) جنگیدند.

گواهی در خصوص شخصیت شریح قاضی اظهار کرد: شریح انسانی بود که میان مردم آن زمان نفوذ فراوان داشت و از نظر علمی قوی بود، اما شخصیت و ایمان ضعیفی داشت و با دیدن دینارهای ابن مرجانه، چشم و گوشش بسته شد. سنگین ترین ضربه را شریح قاضی به امام حسین(ع) زد. چرا که مبارزه با سید الشهدا(ع) را امری واجب اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار