شیراز؛

عاشورا، واقعه ای ماندگار و اثر گذار در تاریخ

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: عاشورا برهه ای از زمان نیست، یک جریانی است که در تاریخ امتداد دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله اسدالله ایمانی گفت: در عاشورا شخصیت ها و تفکراتی وجود داشته که نظیر آنها را می توان در طول تاریخ شناسایی کرد و لازم است امروز نیز با بصیرت و روشن بینی این تفکرات را شناخت و مجریان آنها را شناسایی کرد.
خطیب جمعه شیراز افزود: واقعه عاشورا هر چند در کمتر از یک روز به وقوع پیوست اما پیام های ماندگاری دارد که جامعه انسانی هیچ گاه از این پیام ها بی نیاز نخواهد شد.
نماینده ولی‌ فقیه در استان فارس افزود: یکی از پیام‌ های قیام عاشورا، مسئولیت‌ پذیری است و مسئولیت‌ پذیری بود که امام حسین (ع) را به کربلا آورد.
آیت الله ایمانی گفت: باید روح مسئولیت‌ پذیری در جامعه تقویت شود چیزی که امروز دشمنان در جنگ نرم به دنبال بی‌ تفاوت کردن مردم نسبت به آن هستند.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارشکنی های دولت آمریکا در قضیه برجام گفت: متأسفانه برخی همچنان امیدوار به آمریکا هستند و این در حالی است که در قضیه برجام همه دیدیم که به رغم اجرای برجام از سوی ایران ولی هنوز آمریکا با تهدید بانک هایی که قصد همکاری با ایران را دارند روش های تحریمی خود را اعمال می کند.
وی، موضع گیری غلط امریکا را در حوادث سوریه دلیلی دیگر برای غیر قابل اعتماد بودن این کشور دانست و گفت: آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در مقابل موفقیت‌ های به دست آمده در سوریه و عراق موضع‌ گیری و آشکارا از تروریست ها در سوریه، عراق و افغانستان حمایت می کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.