بجنورد؛

پذیرش 12هزار نفر درکمپ های ترک اعتیاد

در 6ماهه امسال 12هزار و 535 نفر در کمپ های ترک اعتیاد خراسان شمالی پذیرش شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان گفت: اعتیاد از جمله آسیب ها و معضلات مهم اجتماعی است که خود به تنهایی چندین نوع آسیب دیگر از جمله طلاق، سرقت، فروپاشی خانواده و ... را به همراه دارد

هاجر پاکدین افزود: هم اکنون بیش از 62 مرکز سرپایی درمان اعتیاد، 13 مرکز اقامتی میان مدت و سه مرکز سرپناه و گذری ترک اعتیاد در خراسان شمالی فعالیت دارند.

وی گفت:این مراکز خدمات مختلفی ازجمله مددکاری اجتماعی، روانپزشکی اجتماعی و ... را در مراحل درمان بسته به سن، جنس و طبقه اجتماعی به فرد معتاد ارائه می دهند.

پاکدین با اشاره به اینکه نجات فرد معتاد تنها به عهده یک سازمان یا نهاد خاص نیست، تصریح کرد: این در حالیست که با توجه به هزینه های زیاد امر پیشگیری، کاهش و مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی موظف است این هزینه ها را تا جای ممکن کاهش دهد .

وی اشتغال معتادین بهبود یافته را مهم ترین اقدام این سازمان دانست و افزود: باید نسبت به اشتغال معتادین بهبود یافته توجه جدی داشت چراکه اگر فرد بهبود یافته پس از درمان در جامعه رها شود ممکن است دوباره به سمت اعتیاد سوق داده شود.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.