ساری،

اجرای طرح نذر خون در مازندران

طرح نذر خون در مازندران اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسماعیل پوریانی، مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: طرح نذر خون امسال با شعار «‌تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسؤولانه» از محرم تا اربعین حسینی اجرا می ‌شود.

پوریانی با بیان اینکه اهدا‌کنندگان تا اربعین حسینی می ‌توانند در طرح نذر خون مشارکت کنند، افزود: افراد نباید اهدای خون را تنها به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی موکول کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه این طرح تا اربعین ادامه دارد اهدا‌کنندگان با این اداره کل مشارکت کنند، چرا که امکانات لازم برای استفاده بهینه از این میزان خون اهدایی وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون مازندران از فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و افزود: پایگاه انتقال خون ساری در روزهای سه ‌شنبه 20 و چهارشنبه 21 مهر مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت 8 تا 12 فعال است.

پوریانی با بیان اینکه اکیپ سیار خون‌ گیری روز دوشنبه 19 مهر مصادف با هشتم محرم اکیپ سیار در خیابان 18دی ساری مستقر است، گفت: این اکیپ سیار روز تاسوعا در روستای اسرم، شب تاسوعا در خیابان جمهوری، صبح روز عاشورا در سورک، شب پنج‌ شنبه روستای رکنی ‌کلا و شب جمعه در داراب‌ کلا مستقر است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه در روز تاسوعا پایگاه انتقال خون بابل از ساعت 7:30 تا 13 پذیرای اهدا‌کنندگان است، افزود: اکیپ سیار خون‌ گیری نیز در گلزار شهدای گنج ‌افروز بابل مستقر است.

پوریانی گفت: اکیپ سیار خون ‌گیری روز تاسوعا از ساعت 14 تا 21 در تکیه اسک آمل مستقر است.

وی با بیان اینکه پایگاه چالوس نیز روز تاسوعا از ساعت 7:30 تا 13:30 پذیرای اهداکنندگان است، افزود: پایگاه‌های انتقال خون تنکابن از ساعت 7:30 تا 13 و پایگاه رامسر نیز از ساعت 7:30 تا 12:30 روز چهارشنبه 21 مهر مصادف با عاشورا فعال است.

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: کانکس قائم ‌شهر جنب میدان راه‌آهن از ساعت 7:30 تا 12 در روز عاشورا در خدمت اهدا‌کنندگان است.

پوریانی در مورد میزان خون اهدایی در پنج روز نخست ماه محرم، افزود: در این مدت 2 هزار و 81 نفر به پایگاه‌ های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد هزار و 774 نفر موفق به اهدای خون شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار