ساری،

برقی شدن راه آهن شمال با همکاری روسیه

برقی کردن خطوط ریلی شمال کشور با سرمایه گذاری روسیه تا شش ماه آینده مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یوسف گران پاشا ، مدیرکل راه آهن شمال در حاشیه نشست خبری بررسی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری مازندران در گفتگو با گفت: طرح برقی کردن راه آهن شمال در قالب فایناس یک میلیارد و 200میلیون یورویی روسیه تا پایان امسال مشخص می شود.

وی افزود: برای برقی کردن محور راه آهن شمال نیاز به نوسازی و بازسازی ریل، تونل و مقاوم سازی پل ورسک و برخی پل های ارتباطی دیگر است که پس از انجام مقدمات، روس ها وارد کار می‌شوند.

گران پاشا گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برای عملیاتی شدن رهنمودهای رهبری مبنی بر بهره‌گیری از توانمندی داخلی 70 تا 80 درصد از اجرای طرح‌های زیرساختی برقی شدن راه آهن از توان داخلی استفاده می‌شود.

مدیرکل راه آهن شمال با بیان اینکه این طرح سه ساله اجرا و تکمیل می شود افزود : پیش‌بینی می شود تا سال 1398 تکمیل و بهره برداری شود.

گران پاشا مزیت‌های برقی کردن راه آهن شمال را سرعت در انتقال کالا و مسافر و کاهش هزینه اعلام کرد.

وی گفت: امروزه جذب گردشگران خارجی به رقابتی در بین نهادهای درگیر در صنعت گردشگری تبدیل شده است زیرا این صنعت نه‌ تنها در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی نقش دارد بلکه صنعتی پاکیزه و عاری از آلودگی و در عین حال ایجاد کننده مشاغل جدید است

مدیرکل راه آهن شمال افزود: 800 هزار مسافر توسط ۱۶ قطار شش ماه نخست امسال جابه‌جا شدند و سالانه یک میلیون تن سوخت مازاد نیز از این خطوط حمل ونقل می شود.

محور راه آهن شمال از گرمسار در استان سمنان شروع و تا گرگان در استان گلستان است که در مجموع حدود 400 کیلومتر از این محور راه آهن سراسری در حوزه راه آهن شمال قرار دارد که تحت مدیریت مازندران و گلستان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار