مشهد؛

شورای اجتماعی محلات بخشی از جمهوریت نظام است

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر گفت: شورای اجتماعی محلات بخشی از جمهوریت نظام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، برزو دبیریان در دوازدهمین نشست ادواری شوراهای اجتماعی منطقه 3 مشهد با تقدیر از حضور و تلاش‌های اعضای شورای اجتماعی محلات به نقش تعیین کننده آنها در مدیریت شهری پرداخت و با ذکر تاریخچه شکل‌گیری این شوراها گفت: شورای اجتماعی محلات را می‌توان بخشی از جمهوریت نظام دانست که امروز نقش اساسی در نظارت اجتماعی جامعه بر عهده دارد.

وی با اشاره به تلاش شورای اسلامی شهر برای تقویت نقش سازنده شوراها در تصمیم‌گیری‌های کلان شهری گفت: در شورای چهارم به پیشنهاد حوزه فرهنگی شهرداری مصوب کردیم تا 5 درصد از اعتبارات در حوزه عمرانی شهر توسط اعضای شوراهای اجتماعی محلات مدیریت و هزینه و در نهایت نظارت شود.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر با تاکید بر نقش نظارتی شوراهای اجتماعی محلات و ضرورت تقویت آن خاطرنشان کرد: در محلات کم‌برخوردار متاسفانه آسیب‌هایی وجود دارد که عده‌ای از شهروندان تمایل و توانایی مقابله با این معضلات را در محله دارند.

دبیریان گفت: این افراد باید با کمک اعضای شورا ایده‌پردازی و نسبت به رفع مسائل اقدام کنند، چرا که باور عمومی این است شورای اجتماعی محله اگر درست طرح بدهد و پیگیر اجرای آن باشد می‌تواند بازوی توانمندی برای مدیریت شهری در کاستن از معضلات محلی باشد.

در بخش دیگری از این نشست شهردار منطقه 3 مشهد نیز با اشاره به کارویژه‌های شوراهای اجتماعی محلات گفت: با توجه به روند رو به رشد جمعیت و شهرنشینی در مشهد، رسیدگی همه جانبه به همه شئون مدیریت شهری کاری دشوار بوده که این امر نیاز به مشارکت مردمی و داوطلبانه شهروندان را محسوس‌تر کرده است.

مجتبی زمانیان وحیدی با بیان لزوم مدیریت محله محور در مشهد با توجه به وجود شهروندانی با پیشنیه قومی و خرده فرهنگ‌های گوناگون گفت: امروز شهر مشهد محتاج اقدامات و تدابیر ویژه‌ای است؛ برای اداره مناسب‌تر شهر مهم‌ترین و اولویت دارترین تدبیر، فراهم کردن مشارکت مردم در اداره و مدیریت امور شهر است بنابراین اولین گام برای فراهم شدن زمینه‌های تعاون و همکاری نگاه محله‌ایست که امروزه در اداره شهرها (مدیریت محله محوری) به منظور تقویت روابط و مناسبات اجتماعی بیش از پیش ضروری به نظم می‌رسد.

انتهای پیام//آ.ج



برچسب ها: شورا ، مشهد ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.