مشهد؛

کسب رتبه نخست خراسان رضوی در تولید جو، پنبه و چغندرقند

استاندار خراسان رضوی گفت: اتفاق‌های خوبی مانند خودکفایی در گندم و کسب رتبه اول در تولید جو، پنبه و چغندرقند توسط استان خراسان رضوی وقوع پیوسته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ استاندار خراسان رضوی گفت: سالانه با برداشت یک میلیارد و 200 میلیون لیتر اضافه برداشت ، اب اوضاع را بسیار بحرانی کرده و برای فرزندان ما دسترسی به آب وحشتناک خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود آب در این شهرستان اظهار داشت: با وجود بیش از 30 دشت آبی استان خراسان رضوی، 27 دشت در محدوده بحران قرار گرفته‌ است و سالانه یک میلیارد و 200 میلیون لیتر اضافه برداشت داریم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به راهکارهای جبران آب تصریح کرد: امیدواریم تسهیلات روش‌های نوین آبیاری بیشتر شود و ما نیز پیگیر آن هستیم.

رشیدیان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب ناشران در نیشابور گفت: نمایشگاه کتاب مشهد در سال آینده و با عنوان مشهد 2017 با حضور کل ناشران جهان اسلام برگزار خواهد شد و نمایشگاه کتاب در نیشابور خواهد بود.

وی با تشکر از روستاییان و عشایر جهت همراهی دولت در تولید محصولات کشاورزی گفت: اتفاق‌های بزرگی مانند خودکفایی در گندم و کسب رتبه اول در تولید جو، پنبه و چغندرقند توسط استان خراسان رضوی وقوع پیوسته است.

وی افزود: همچنین در تولید دانه‌های روغنی و کلزا افزایش صددرصدی داشته‌ایم و تمام مشکلات شش کارخانه استان که مصرف چغندرقند داشته‌اند به‌صورت کامل رفع شده است

انتهای پیام//ر.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.