بیرجند؛

انتظار دامداران شهرستان خوسف به پایان رسید

گاوداری های شهرستان خوسف با واکسن رایگان تب برفکی واکسینه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛رئیس شبکه دامپزشکی خوسف در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:با توجه به عدم استقبال دامداران از واکسن تب برفکی بهادار درفاز اول سال جاری،اداره کل دامپزشکی استان با تدابیری که اندیشید اقدام به تهیه واکسن رایگان نمود که این امر ضمن ایجاد رضایت مندی دامداران شهرستان، باعث افزایش سطح پوشش واکسیناسیون شد.
دکتر محمودی زاوه افزود: در این طرح تعداد هزار و ۲۰۰رأس گاو و گوساله با استفاده از واکسن برلیانت وارداتی واکسینه شدند.
وی با بیان اینکه مهمترین و اصلی ترین روش انتقال و انتشار بیماری، انتقال به روش مستقیم یعنی تماس دام آلوده با دام حساس می باشد گفت:تب برفکی بیماری بسیار واگیردار است و در اثر تماس با تجهیزات دامداری،خوراک،وسایل نقلیه و غیره موجب گسترش بیماری به نقاط دیگر نیز می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی خوسف افزود:کنترل بیماری منوط به واکسیناسیون، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه نمودن حیوانات مبتلا و اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات می باشد.
دکتر محمودی زاوه اظهار کرد:شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف جزء اولین شهرستان های استان است که توانسته در زمان مناسب پوشش خوبی از نظر واکسیناسیون در منطقه ایجاد کند و انتظار می رود فرمانداری برای فازهای بعدی تب برفکی این شبکه را در جهت خرید واکسن وارداتی کمک نماید.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۵
با سپاس