لاوروف: اقدامات آمریکا امنیت روسیه را به خطر می‌اندازد

سرگئی لاوروف در جدیدترین مصاحبه خود به انتقاد از اقدامات تجاوزکارانه آمریکا پرداخته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسیه، روز يکشنبه اعلام کرد آمريکا اقداماتی تجاوزکارانه انجام می دهد که امنیت ملی روسیه را به خطر می اندازد. 

وی افزود: مسکو صبر راهبردی در برابر واشنگتن برای مدت طولانی از خود نشان داد، اما روابط بين دو کشور به طور ريشه ای تغییر کرده است. خبرهایی مبنی بر امکان حمله هوایی آمریکا به اهداف نظامی در سوریه منتشر شده است، چنین اقدامی بازی خطرناکی است.

سرگئی لاوروف در ادامه گفت: اميدواريم باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا، طرح بمباران شديد تاسيسات دولت سوريه را رد کند.

وزير امور خارجه روسيه افزود: روسيه توانايی حمایت از منافع خود در سوریه در صورت بمباران پایگاه های هوایی در این کشور را دارد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: هر نوع حمله به نیروی هوایی سوریه، نقض آشکار قوانین بین المللی خواهد بود. فکر کردن به هدف قرار دادن فرودگاه های نظامی سوریه در سایه حضور سامانه های پدافند هوایی روسیه، خطرناک است.

وی خاطر نشان کرد: خبرهای درز کرده حاکی از احتمال استفاده از موشک های بالدار برای حمله به فرودگاه های نظامی در سوریه برای جلوگیری از پرواز هواپیماهای سوری از این فرودگاه هاست. ریاست ستاد ارتش روسیه این خبرهای درز کرده را در نظر گرفته است. این اقدام بازی خطرناکی خواهد بود، زیرا روسیه در خاک سوریه به درخواست دولت قانونی این کشور حضور دارد و دارای دو پایگاه در این کشور است که یکی پایگاه جنگی و هوایی در حمیمیم است و دیگری هم برای تامین تدارکات و ابعاد فنی در طرطوس است. سامانه پدافند هوایی برای دفاع از تاسیسات ما در سوریه وجود دارد. ما به خوبی می دانیم که نظامیان آمریکایی این مسئله را به خوبی درک می کنند و باید عاقلانه فکر کرد و تحت تاثیر احساسات و خشم لحظه ای نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار