مسکو: واشینگتن در مبارزه با النصره جدی نیست

روسیه اعلام کرد آمریکا در جنگیدن با گروه تروریستی جبهة‌النصره که به جبهۀ فتح‌‌الشام تغییر نام داده است، جدی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرگئی لاوروف یکشنبه در مصاحبه‌ای که از کانال یک روسیه پخش شد، خاطر نشان کرد مسکو «هیچ واقعیتی مبنی بر اینکه آمریکا با جدیت با جبهة‌النصره بجنگد، مشاهده نکرده است.»

این مقام روس ادامه داد کشورش نسبت به درخواست‌های واشینگتن برای توقف حمله‌های هوایی روسیه و سوریه علیه تروریست‌های مستقر در حلب، سوءظن دارد.

لاوروف تأکید کرد: «اینکه از ما و نیروی هوایی سوریه می‌خواهند پروازی بر فراز حلب انجام ندهیم مشکوک است چرا که عمدۀ نیروهای جبهة‌النصره در آنجا هستند و در عین حال برخی نمایندگان مخالفان به اصطلاح میانه‌رو در آنجا حضور دارند اما در محاصره بوده و چاره‌ای جز پیوستن به النصره ندارند.»

وی افزود: «در مقابل آمریکایی‌ها از ما می‌خواهند که با النصره کاری نداشته باشیم زیرا به دلیل حضور مخالفان به اصطلاح میانه‌رو این کار انسانی نبوده و ما (آمریکایی‌ها) بعداً با النصره خواهیم جنگید. اما این بعداً هرگز نخواهد آمد. واشینگتن قبلاً در ماه فوریه نیز قول داده بود تا این مخالفان به‌اصطلاح عادی را از النصره تفکیک کند، اما این کار را نکرد.»

لاوروف گفت بارها از جان کری، همتای آمریکایی خود، پرسیده است که آیا واشینگتن طرح ویژه‌ای برای جبهة‌النصره دارد که با پاسخ منفی کری روبرو شده‌است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار