قزوین؛

نشست نقش معماري در سبک زندگي

نشست نقش معماري در سبک زندگي در سرای بهشتیان قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ در اين نشست مديران بخش معماري و شهرسازي استان ، از راه کارهای خود برای براي آغاز پررنگ تر شدن نقش معماري اصيل در فضاي شهري گفتند.

نوروزيان رئيس انجمن هنر معماري و احياء بافتهاي تاريخي استان در این نشست گفت: استفاده از مصالح بومي ، حفظ حرمت ها ، استفاده از تزئينات بجا ،  توجه به نقش کاربردي آنها ، همجواري باغستان ها و محل کار افراد از جمله مواردي است که بايد در معماري امروز براي رسيدن به سبک زندگي متناسب با فرهنگ ، به آن پرداخت.

نوروزیان افزود : با گرد هم آمدن مسئولان و همگرايي سازمان ها و راهکارهای آنان ، مي توان به نقطه ي اشتراکي در زمينه ي توجه به معماري فضاها و نماي ساختمان هاي شهري رسيد.

سیده حمیده زرآبادي نماينده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس هم گفت : بخشي از آسيب هاي معماري مربوط به فاصله گرفتن در استفاده نکردن از رنگ ها و پرهيز از توجه به حريم خصوصي و زندگي اجتماعي افراد است .

ماني فر مدير کل راه و شهرسازي استان هم ضمن اشاره به سبک زندگي در گذشته و تصميم گيري افراد با توجه به نيازها و سلايق آنها در زندگي گفت : يک سليقه بدون توجه خواسته ها و نيازهاي جامعه تصميم به معماري و ساخت بنا مي گیرد و افراد جامعه هم مجبور به خريد چنين فضاها و خانه هايي هستند.

حضرتي ها مديرکل ميراث فرهنگي استان هم در اين نشست گفت : سرگشتگي در همه ي ابعاد زندگي انسان معاصر ديده مي شود و با پيدايش مدرنيسم که با شروع جنگ هاي جهاني به ما تحميل شد ، در تمامي عناصر زندگي خود از جمله معماری بناها دچار تقليد شده ايم.

حضرتي ها ادامه داد : در معماري گذشته ي ما خانه ها حالت پذيرندگي داشت و بافت مسکوني کاملا از بافت تجاري مجزا بود و در معماري جديد و تازه ي خود با از دست دادن اين سبک معماري ، جايگزيني را براي آن نيافته ايم .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.