ساری،

انجام 80 جراحی کاواترم تا کنون در بیمارستان آیت الله روحانی بابل

80 جراحی کاواترم تا کنون در بیمارستان آیت الله روحانی بابل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،زینب السادات بوذری ، متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل با اشاره به اینکه درمان بیماری به روش کاواترم برای نخستین بار در شمال کشور در این بیمارستان عملیاتی شده است گفت: هشتادمین عمل کاواترم هم با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود: کاواترم روش درمانی سریع ، مطمئن و با صرفه برای بانوان با خونریزی ماهیانه زیاد است که تمایلی هم به جراحی هیسترکتومی خارج کردن رحم ندارند.

وی با اشاره به ظاهر شدن نتایج دائمی درمان پس از 6 تا 12 ماه افزود: در بیشتر بانوان پس از این عمل، خونریزی یا به‌طور کامل قطع و یا کم می‌شود.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل گفت: این روش درمان در بین استان‌های نوار شمالی کشور و استان‌های همجوار، تنها در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل انجام می‌شود و تاکنون 80 بیمار از استان‌های گیلان، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و مازندران به این مرکز مراجعه و درمان شده اند.

بوذری با بیان اینکه خونریزی زیاد رحم، یکی از مشکلات شایع در بین زنان در محدوده سنی 35 تا 50 سالگی است که چنانچه در طول خونریزی ماهانه، فعالیت‌های روزانه فرد محدود شود ، بیش از هفت روز خونریزی داشته باشد و درد و اسپاسم این دوران آزاردهنده و با خستگی همراه باشد می‌توان گفت مبتلا به خونریزی زیاد بوده و نیاز به درمان دارد افزود: روش درمانی کاواترم یک روش نسل دومی گلوبال اندومتریال ابلیشن ایمن، ساده و قابل اعتماد بر اساس مدل درمانی کمتر تهاجمی است که در آن تمام یا بخش اعظمی از لایه داخلی رحم را که منشاء این خونریزی‌ها است غیر فعال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پس از انجام این جراحی، بیمار قادر به باردار شدن نیست و این درمان برای بانوان قبل از سن یائسگی مناسب است گفت : در این روش معمولا نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست و غالباً به ‌صورت سرپایی انجام و بیمار دو ساعت بعد از عمل مرخص می‌شود.

از روش کاواترم با حدود 20 سال سابقه در کشورهای اروپایی همچون سوئیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلستان،‌ اتریش و همچنین کانادا و استرالیا به‌عنوان خط مقدم درمان AUB (خونریزی غیرطبیعی رحم) استفاده می شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار