اردبیل؛

اختصاص 60 درصد تسهیلات به مشاغل خانگی در اردبیل

مدیرکل تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: 60 ئرصئ از اعتبارات ابلاغی به مشاغل خانگی در اردبیل اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قاسم رحیمی افزود: با هدف افزایش اشتغال و نیز استفاده از تخصص و کارآیی نیروهای آموزش دیده دانشگاهی دولت یازدهم اهتمام ویژه‌ای به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی داشته و این امر در برنامه ششم توسعه جزو اولویتها است.

وی از حمایت از مشاغل خانگی در سطح استان خبر داد و گفت: در حوزه مشاغل خانگی در سال گذشته 63 میلیارد ریال سهم استان اردبیل تعیین شده بود که با معرفی دستگاه های اجرایی و تعیین سهم آنها 60 درصد از این اعتبارات ابلاغی تخصیص یافته و هنوز در مورد تخصیص و پرداخت 40 درصد باقیمانده این اعتبار به متقاضیان اقدام نشده است.

رحیمی با اشاره به اهمیت و ضرورت اشتغال بیکاران بومی منطقه در واحدهی تولیدی استان بیان کرد: باید مدیران واحدهای تولیدی به این امر توجه داشته و به جای استفاده از نیروهای غیربومی از افراد بومی به این منظور استفاده کنند که این امر در حال حاضر مورد غفلت واقع شده و افرادی که از طریق کاریابی‌ها به این واحدها و کارخانجات معرفی می‌شوند اغلب در شغلهای ناپایدار و موقت به کار گرفته می‌شوند.

مدیرکل تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با تاکید بر ساماندهی توزیع عادلانه شغل در کارخانجات و واحدهای تولیدی استان تصریح کرد: باید در این واحدها فرصت‌های شغلی به شکلی عادلانه توزیع شده و عدالت در این زمینه مد نظر صاحبان و مدیران واحدهای تولیدی باشد تا بتوانیم افراد بومی و نیازمند شغل را در سطح استان وارد چرخه فعالیت و درآمدزایی کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.