ساری،

برگزاری مراسم عزاداری حسینی در 9 هزار و 222 مسجد ،تکیه و امامزاده مازندران

مراسم عزاداری حسینی ماه محرم در 9 هزار و 222 مسجد ،تکیه و امامزاده مازندران در حال برگزاری است.

حجت الاسلام ستار علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت : 8 هزار مسجد ، تکیه و هزار و 222 مقبره امامزاده در مازندران میزبان عزاداران حسینی ماه محرم هستند .

وی گفت: نماز ظهر عاشورا نیز در آستانه 350 امامزاده شاخص استان با حضور 350 تن از روحانیون مازندران و قم برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برپایی خیمه های معرفت به عنوان دیگر برنامه اوقاف در مقابر امامزادگان استان مازندران نام برد و افزود : در 40 بقعه مازندران خیمه معرفت برپا است.

حجت الاسلام ستار علیزاده ، افزود: 150 روحانی در خیمه های معرفت در غالب غرفه های همه واقف باشیم ، پاسخگوی به شبهات دینی و شرعی افراد و غرفه کودکان به زائران و عزاداران حسینی مشاوره ارائه می دهند.

وی گفت: حضور دسته های عزاداران حسینی با مداحی و سخنرانان برجسته کشوری در بقاع امامزادگان استان از دیگر برنامه هایی است که این اداره کل در روز های تاسوعا و عاشورا اجرایی می کند .

وی گفت: وی از پخش زنده تلویزیونی اجتماع عزاداران حسینی امامزاده قاسم بابل ، سید حسین شیرود تنکابن ، امامزاده ابراهیم بابلسر به عنوان برنامه هایی نام برد که اوقاف مازندران در روزهای تاسوعا و عاشورا در دستور کار دارد .

وی از متولیان اماکن مذهبی و مساجد مازندران خواست تا در برگزاری مراسم عزاداری شب های ماه محرم تلاش کنند تا صدای بلندگو به اندازه ای باشد که موجب برهم زدن آسایش و آرامش پیرامون مساجد و تکایا نشود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.