کارشناسان بین المللی: زمینه برای مبادله با بانک های ایران فراهم است

اطلاعیه اخیر وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان نوعی تضمین به بانک های جهان، زمینه را برای مبادلات بانکی میان ایران و موسسات مالی خارجی فراهم می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز به نقل از کارشناسان بازارهای بین المللی، نوشت: اطلاعیه اخیر وزارت خزانه داری آمریکا، نوعی تضمین به بانک های جهان است و زمینه را برای مبادلات بانکی میان ایران و موسسه های مالی خارجی فراهم می کند.

'ملوین اسکچر' حقوقدانِ موسسه 'بیکر اند هاستتلر' در واشینگتن با اشاره به اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا به خبرگزاری رویترز گفت: دولت به بانک ها چراغ سبز نشان داده است که تا وقتی تراکنش دلاری به آمریکا مربوط نشود، آزادند که با ایران مبادله داشته باشند.

اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا که روز جمعه منتشر شد، تاکید کرد که بانک های غیرآمریکایی، می توانند با ایران تراکنش های دلاری داشته باشند؛ مشروط بر اینکه این تراکنش ها از موسسه های مالی آمریکا عبور نکند.

'دیوید مورتلاک' مقام سابق کاخ سفید در امور تحریم ها نیز امروز به رویترز گفت که اطلاعیه وزارت خزانه داری برای رفع سردرگمی هایی بود که درباره امکان مبادلات دلاری با ایران به وجود آمده بود.

مورتلاک تاکید کرد 'من فکر می کنم دولت آمریکا می خواهد تا جایی که امکان دارد، شفاف عمل کند. این یک پیام روشن از سوی 'دفتر کنترل دارایی های خارجی' (OFAC) و از سوی دولت است.'

سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا در این باره به خبرگزاری رویترز گفت که این اطلاعیه، نوعی شفاف سازی در زمینه ابعاد لغو تحریم ها در برجام است و چیز تازه ای به شمار نمی رود.

با این حال، 'اریک لوربر' از موسسه مشاوره 'شبکه یکپارچه مالی' درباره احتمال رغبت بانک های بزرگ اروپایی برای ورود به ایران 'در کوتاه مدت' ابراز تردید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار