مقدماتی جام جهانی 2018؛ ایران - کره جنوبی

یوزهای ایرانی به دنبال باز کردن مشت های کره ای ها

شاگردان کی‌روش در هفته چهارم مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه امروز میزبان تیم‌ملی کره جنوبی در ورزشگاه آزادی هستند.

رویارویی یوزهای ایرانی با چشم بادامی هابه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،دیدار حساس و مهم تیم‌ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه ساعت 18:15 درورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

این بازی در حالی  در شب عاشورا برگزار می‌شود که تلاش مسئولان فوتبال برای تغییر زمان این بازی بی نتیجه ماند و فیفا تنها ساعت برگزاری بازی را دوساعت  عقب کشید. به هرحال مسئولان تدارک ویژه‌ای برای این بازی در نظر گرفتند تا حرمت سالار شهیدان در آزادی حفظ شود.

هر دو تیم قبل از این بازی با 7 امتیاز و در گروه آ قراردارند اما ملی‌پوشان کشورمان با تفاضل گل بهتر صدرنشین این گروه هستند.

شاگردان کی‌روش این فرصت را دارند که از میزبانی خود نهایت استفاده را ببرند و با کسب سه امتیاز این بازی مسیر خود را برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه هموارتر کنند. البته تساوی دو تیم مدعی صعود به جام جهانی در بازی فردا شب می‌تواند صدرنشینی این دو تیم را به خطر بیاندازد چرا که تیم ازبکستان با برتری مقابل چین می‌تواند صدر جدول را از ایرانی ها پس بگیرد.

کره ای‌ها پس از ورود به ایران  به مسائل حاشیه‌ای روی آوردند و جنگ روانی به راه انداختند.
به هرحال آنها فراموش کردند که کی‌روش سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان استاد جنگ روانی است و به خوبی می‌داند که چطور با مسائل حاشیه‌ای برخورد کند.

برتری ملی‌پوشان ایرانی مقابل کره‌ای ها

تیم‌های فوتبال ملی ایران و کره جنوبی تا کنون28 بار به مصاف یکدیگر رفتتند که 12 برد سهم ایران، 9 برد سهم کره‌جنوبی و 7 مساوی در کارنامه بازی‌های این دو تیم ثبت شده است. همچنین شاگردان کی‌روش در سه بازی متوالی توانستند تیم‌ملی کره‌جنوبی را شکست دهند.

براین اساس کره‌ای‌ها برای جبران شکست‌های متوالی پا به زمین مسابقه می‌گذارند اما کار سختی مقابل هواداران ایرانی در ورزشگاه آزادی دارند.

این بازی تقابل بهترین خط دفاع و حمله تیم‌های آسیایی در این مرحله است. تیم‌ملی فوتبال کشورمان در سه بازی گذشته دروازه خود را بسته نگه داشت و از این لحاظ یک رکورد را به نام خود ثبت کرد. در آن سوی میدان هم کره‌جنوبی با 6 گل زده بهترین خط حمله رقابتهای انتخابی جام‌جهانی در آسیا است.

شاگردان کی‌روش تا کنون دو بازی خود مقابل قطر و ازبکستان را با نتیجه مشابه یک بر صفر پیروز شدند و همین موضوع انتقاداتی را به همراه داشته است.

به هرحال باید دید کی‌روش چه تدابیری برای این بازی اندیشیده است تا تیمش سربلند ازاین بازی بیرون بیاید. 

ریوچی ساتو از ژاپن قضاوت این دیدار را به همراه کمک‌هایش بر عهده دارد. ناظر مسابقه نیز از کشور سریلانکا است.

نظر پیشکسوتان فوتبال در مورد بازی ایران در روز تاسوعا + فیلم



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۵
................. انشاالله که این پیروزی مقابل کره،در چنین شبی،موجبات آشنایی و شیفتگی آنان را با اباعبدالله الحسین(ع) فراهم آورد و آنان با پهلوانانی الهی و خاص روبرو گردند.
آخرین اخبار