عواقب یادگاری نوشتن روی دیوار چین برای بسکتبالیست آمریکایی

بازیکن تیم بسکتبال هیوستون راکتس که با نوشتن نام خود روی دیدار چین ،خشم چینی ها را برانگیخت مجبور به عذرخواهی شد.

در جریان سفر تدارکاتی تیم بسکتبال «هیوستون راکتس» به چین  و هنگام بازدید اعضای این تیم از دیوار تاریخی چین، « بابی براون»، گارد راس هیستون راکتس نام و شماره  خود را روی این دیوار 2221 ساله  نوشت و سپس عکس آن را در صفحه اجتماعی خود قرار داد و در زیر آن نوشت: «امروز لحظاتی خوشی در دیوار چین داشتیم».
پس از انتشار این عکس، او با عکس‌العمل شدید کابران چینی مواجه شد. یکی از کاربران خشمگین پس از دیدن پست او نوشت: «آیا به کاری که کرده‌ای افتخار می‌کنی؟! اینجا دیوار چین است، قسمتی از تاریخ و میراث جهان،‌ نه توالت خانه‌ات»
بازیکن 32 ساله تیم هیوستون پس از اینکه با  خشم چینی ها مواجه شد قبل از بازگشت تیم به امریکا ، طی مصاحبه ای از چینی ها عذرخواهی کرد.
او گفت : ما برای تفریح به دیوار چین رفتیم. من تا به حال آنجا نرفته بودم و بار اولم بود. اسمم را با گچ روی دیوار نوشتم و اصلاً قصد آسیب رساندن به دیوار را نداشتم. من اشتباه کردم ولی می‌توانم با دست چیزی را که نوشتم را پاک کنم و قول می‌دهم دیگر چنین کاری نکنم. من 3 سال در لیگ چین بازی کردم و احترام زیادی برای مردم و فرهنگ چین قائل هستم.  در مدت این سه سال مردم شهر شنژن ، هم تیمی ها و هواداران چینی رفتار بسیار خوبی با من داشته اند و من صمیمانه بابت کاری که کردم عذرخواهی می‌کنم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار