مشهد؛

تاسیس موزه چاپ سال ٢٠١٧ در مشهد

مدیرکل امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی گفت: تاسیس موزه چاپ در سال ٢٠١٧ در مشهد پیگیری می شود.

تاسیس موزه چاپ سال ٢٠١٧ در مشهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمود برازش در نشست مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مشهد از دیرباز یکی از پیشگامان حوزه نشر و چاپ در کشور بوده که می طلبد این شهر دارای موزه ای با این عنوان باشد.

وی گفت: ضروری است در این موزه سیر تحول چاپ، داشته باشیم تا جامعه با صنعت چاپ و نشر استان آشنا شوند.

مدیرکل امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی تصریح کرد: استانداری خراسان رضوی و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و شهرداری مشهد نسبت به تامین مکان اقدام نمایند و این اداره تامین تجهیزات را به عهده خواهد گرفت.

محمود برازش افزود: استان خراسان رضوی پتانسیل لازم را به جهت دارا بودن تجهیزات، محصولات چاپ و تنوع آن و نیز نیروهای متخصص و کارآمد داراست این تمایز مارا بر آن دارد که در سال ٢٠١٧ که این شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی نام گرفته شاهد ایجاد موزه چاپ باشیم .

وی گفت: زمینی که برای این موزه درنظر گرفته می شود، حداقل بالغ بر ٦٠٠ مترمربع فضای سرپوشیده داشته باشد و عرصه ای روباز برای دستگاه های بزرگ چاپ باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در ادامه این نشست گفت: ضروری است با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی این موزه در مشهد اقدام کنیم که این مستلزم همکاری استانداری، شهرداری، میراث فرهنگی و گردشگری استان است.

سید سعید سرابی گفت: ما ظرفیت لازم را به لحاظ نرم افزاری و تجهیزات در مشهد داریم و از این منظر مشکلی وجود ندارد همچنین در بخش خصوصی نیز اتحادیه صنعت چاپ و ناشران استان اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام//آ.ج


برچسب ها: تاسیس ، موزه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.