مشهد؛

ضرورت اموزش و فرهنگ سازی در راستای کاهش حوادث ترافیکی

قائم‌مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: هر چه در راستای اموزش و فرهنهگ سازی برای کاهش حوادث ،دوره‌های مختلف آموزشی برگزار کنیم کم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛دکترسید کاظم فرهمند در کارگروه جامعه ایمن شهرستان کاشمرکه با حضور ريیس گروه پیشگیری از حوادث مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت و مسؤولان شهرستان کاشمر در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت : دومین وظیفه در حوزه بهداشت ارتقای کیفیت زندگی مردم است که باید با آگاه‌سازی و برنامه‌ریزی زمینه تحقق دو وظیفه بهداشت را فراهم کنیم..
وی افزود : متأسفانه به دلیل فرهنگ استفاده نادرست از وسایل نقلیه و سایر موارد مربوطه سالانه شاهد کشته شدن ۱۷ هزار نفر بر اثر حوادث ترافیکی در سطح کشور هستیم..
معاون فنی و قائم‌مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوادث ترافیکی عمدتاً افراد جوان و مولد دچار حادثه می‌شوند که نبودنشان در خانواده منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود  بنابر این یکی از راه‌های کاهش مرگ ‌ومیرهای زودهنگام، ارتقای فرهنگ و فراهم کردن زیرساخت‌ها به‌ویژه ایمنی بالای خودرو و جاده است ..
دکتر فرهمند با اشاره به‌ضرورت توجه به امر آموزش در راستای ارتقای فرهنگ جامعه افزود: برای پیشگیری و کاهش آمار مرگ ‌ومیر ناشی از حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی باید به موضوع فراتر از وظیفه سازمانی نگاه کنیم و در جهت کسب رضایت خداوند و حفظ جان مخلوقات خداوند گام برداریم..
در ادامه نیز  فرماندار کاشمر و رییس  کمیته جامعه ایمن شهرستان گفت : این‌که امروز کاشمر جزو شهرستان‌هایی است که در جوامع جهانی حرفی برای گفتن دارد و شاخص‌های جامعه ایمن را معنی‌دار احساس می‌کنیم نشان از دستیابی این شهرستان به نتایج ارزنده در این حوزه است.
محمد حسن فرهادی با بیان اینکه  کاشمر به‌عنوان نخستین شهر کشور با پیوستن به شبکه جهانی جوامع ایمن، مدل جامعه ایمن را در کشور پیاده کرده است افزود : این‌که بروز خشونت و مرگ‌ومیر ناشی از حوادث در شهرستان رو به کاهش است بیانگر فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقداماتی است که در سایه همکاری و تعامل سازنده دستگاه‌های عضو کمیته جامعه ایمن به‌ دست‌ آمده است..
فرماندار کاشمر با تأکید بر این‌که شاخص‌های مورد انتظار جامعه ایمن به‌صورت واقع‌گرایانه در سطح شهرستان در شرف محقق شدن است گفت:  امروز شعار جهانی در این موضوع آموزش است تا از این طریق مردم یک جامعه بتوانند با یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند.
وی با اشاره به این‌که با ارتقای این فرهنگ می‌آموزیم که چگونه با یکدیگر زندگی کنیم یادآور شد: امیدواریم الگوی جامعه ایمن کاشمر، به یک الگویی مناسب برای استفاده شهرستان‌های دیگر که در رنج و آسیب‌های اجتماعی، خشونت و مرگ‌ومیرهایی که هزینه‌های هنگفتی به خانواده و بدنه جامعه تحمیل می‌کند، تبدیل شود.
فرهادی در ادامه با تقدیر از تلاش‌ها، فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی که توسط دستگاه‌ها و ادارات عضو جامعه ایمن کاشمر در راستای اهداف و دستورالعمل‌های جوامع جهانی ایمن ابراز داشت: خداوند را شاکریم که با یک توافق عملی در بخش‌های مدیریتی شاهد فرهنگ‌سازی مطلوب و اثرگذار در جامعه هستیم.
انتهای پیام // ز.ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.