مشهد؛

خانه ی احزاب به دنبال تحقق هم گرایی تشکل های سیاسی

نخستین جلسه ی رسمی خانه ی احزاب استان با حضور رئیس خانه ی احزاب کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و هیئت رئیسه خانه احزاب خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛، دکتر سید جواد حسینی در این جلسه با بیان این که امروزه شاهد دو نوع فعالیت حزبی هستیم؛ گفت : جوامعی که فعالیت های حزبی تکثرگرایی دارند که موجب دو قطبی شدن آن ها شده است و جوامعی که فعالیت های حزبی تکثرگرا دارند اما به سمت دو یا چند قطبی شدن جامعه پیش نمی روند؛ بلکه با توجه به اصول منافع ملی ضمن دارا بودن خط و مشی متفاوت، جامعه را به سمت همگرایی با حفظ اصول منافع ملی پیش می برند.

وی افزود: یکی از اهداف عمده ی خانه احزاب خراسان رضوی این است که با عنایت به منافع ملی و استانی، همگرایی را توسعه دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در این مجموعه به دنبال تحقق هم گرایی، کارکردی شدن فعالیت ها و هدفمند شدن فعالیتهای احزاب هستیم.

حسینی افزود: باعملیاتی شدن این مهم، احزاب علاوه بر کارکرد مثبت در انتخابات و نیز انتخاب اصلح، در دوران پس و پیش از انتخابات، نقش خود را به عنوان حلقه واسطه بین دولت و مردم ایفا می کنند.

وی تصریح کرد : احزاب از یک سو از بطن جامعه خواسته ها و نیاز ها را به دولت منتقل می کنندو از سوی دیگر سیاست های دولت توسط احزاب به مردم انتقال داده می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: خانه ی احزاب با حضور همه ی تشکل های 55 گانه استان باید اداره شود و در شورای مرکزی آن نیز نمایندگان تمام احزاب عضویت دارند.

حسینی تاکید کرد: خانه ی احزاب می تواند در عرصه های مختلف توسعه ی استان اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه، سلامت و بهداشت، خدمات، صادرات و واردات، صنعت، کشاورزی، تجارت، میراث فرهنگی، آسیب های اجتماعی، تولید سرمایه اجتماعی و سلامت اجتماعی با ارتباط نظامند با دستگاههای دولتی و عمومی،فرهنگی و دینی، نقش آفرینی کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با حضور فعال همه احزاب، رشد و توسعه ی همه جانبه استان محقق شود.

انتهای پیام // ز.ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.