مشهد؛

حمایت جدی آستان قدس رضوی از تولید داخلی

آستان قدس رضوی با افتتاح بخش دیالیز صفاقی اتوماتیک در بیمارستان کودکان دکتر شیخ مشهد، حمایت جدی خود را از تولید داخلی، کلید زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امروزه استفاده از روش دیالیز صفاقی جایگزین خوبی برای دیالیز خونی است که از جمله مزایای آن می‌توان به بهتر بودن وضعیت سلامتی بیمار، حفظ بیشتر کارکرد کلیه، خطرپذیری پایین ابتلا به بیماری‌های ویروسی مانند هپاتیت، افزایش کیفیت زندگی بیماران و ارزان‌تر بودن این روش نسبت به همو دیالیز اشاره کرد.
بین دو روش دیالیز صفاقی و خونی که در کشور ما استفاده می‌شود، دیالیز صفاقی برای کودکان مزایای زیادی دارد و با این روش نیاز به بستری کودک در مراکز درمانی نیست.
با راه‌اندازی دیالیز صفاقی اتوماتیک (APD) انجام دیالیز در شب و حین خواب ممکن بوده و بیماران با انجام آن می‌توانند در طول روز زندگی عادی و فعالیت روزمره‌ خود را به راحتی انجام دهند.
برای سلامت جامعه می‌کوشیم
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در نشستی که در بیمارستان اطفال دکتر شیخ مشهد برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه شهر مقدس مشهد در پذیرایی از زائران در کشور و منطقه حرف نخست را می‌زند، یکی از سیاست‌های اساسی مجموعه آستان قدس رضوی خدمت در عرصه بهداشت و درمان است.
بختیاری افزود: در تلاشیم تا تلفیقی از دانشگاه و مجموعه موقوفاتی و مزین به نام مبارک حضرت رضا(ع) را در زمینه تأمین سلامت به جامعه عرضه کنیم.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در عرصه سلامت بیان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نگذاریم کمبود تجهیزات بر درد بیماران بیفزاید، با برداشتن گام‌هایی نظیر راه‌اندازی روش دیالیز صفاقی اتوماتیک برای رسیدن به این هدف می‌کوشیم.
درصدد تأمین رفاه حال بیماران هستیم
مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن بیان کرد: دیالیز صفاقی به روش دستگاهی، روشی نوین است که برای تسهیل در امر دیالیز برای بیماران استفاده می‌شود و بیماران از این طریق می‌توانند عمل دیالیز خود را راحت تر و به صورت شبانه در منزل خود انجام داده و طی روز به امور فردی و اجتماعی خود بپردازند.
دکتر ابراهیم دین‌محمدی افزود: با حمایت‌های جدی مسئولان آستان قدس رضوی علاوه‌ بر تولید محلول دیالیز صفاقی اتوماتیک در شرکت داروسازی ثامن، هماهنگی‌های لازم برای قرار دادن این دستگاه‌ها در اختیار خانواده‌های کودکان دیالیزی در بیمارستان اطفال دکتر شیخ انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه دیالیز صفاقی با دیگر دانشگاه‌های کشور قابل قیاس نیست.
دکتر محرابی‌بهار افزود: بهره‌مندی از شرکتی دانش‌محور و با پشتوانه‌ای عظیم از برکات رضوی مایه خرسندی جامعه است.

انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار