مشهد؛

برداشت 40 تن پسته از اراضی موقوفه خلیل آباد

رئیس اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی در شهرستان های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن گفت: امسال 40 تن پسته از اراضی موقوفه امام رضا(ع) در شهرستان خلیل آباد برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا رحیمی افزود: برداشت محصول پسته این اراضی از سوم مهرماه آغاز و 12 مهر ادامه داشت.
وی ادامه داد: مساحت 70 هکتار از اراضی رقبه تک سفید حوزه شهرستان خلیل آباد به باغ پسته اختصاص دارد که پسته فندقی از آن برداشت می‌شود و محصول پسته استحصالی همه ساله از طریق برگزاری مزایده به فروش می رسد.
رحیمی با اشاره به افزایش برداشت پسته نسبت به سال گذشته افزود: سال گذشته حدود 30 تن پسته تر با خوشه از اراضی موقوفه خلیل آباد برداشت شد که امسال با رشد 30 درصدی،  برداشت حدود 40 تن بوده است.
رئیس اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی در کاشمر، خلیل آباد و بردسکن ادامه داد: به دلیل تغییرات آب و هوایی در سال جاری اعم از گرمای شدید و بی سابقه، تداوم بارندگی ها تا اوایل تابستان و فصل تلقیح دانه پسته میزان عملکرد و کیفیت پسته در سطح شهرستان ها، کمتر از میزان پیش بینی شده بوده است.
وی گفت: حفظ و حراست از اراضی موقوفه، وصول مال الاجاره از مستأجران، نظارت بر برداشت محصول پسته باغات مزرعه تک سفید، تنظیم و تجدید قراردادهای اجاره و واگذاری اراضی مسکونی در محدوده روستاهای موقوفه از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی است.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.