کرمانشاه؛

قبل از شروع بارندگی های موثر اقدام به کشت کنید

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به کشاورزان توصیه کرد: قبل از شروع بارندگی‌های موثر و به اصلاح "پله زدن" اقدام به کشت محصول کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شهریار قاسمی افزود: بهترین زمان کشت در اراضی آبی مناطق معتدل و سرد استان نیز از اول آبان و به مدت 10 روز است.کشاورزان مناطق گرم استان نیز از 25 آبان تا پنجم آذر ماه فرصت دارند اراضی دیم و آبی خود را زیر کشت ببرند.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده سال پربارانی در پیش‌ نخواهد بود، گفت: توصیه می‌شود کشاورزان تا قبل از وقوع بارندگی موثر یا پله نسبت به زیر کشت بردن اراضی خود اقدام کنند تا اگر احیانا به خشکسالی برخوردیم، کشاورزان خیلی متحمل خسارت نشوند.

وی همچنین از کشاورزان خواست تا از بذور گواهی شده استفاده کنند و برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین بذور به مراکز خدمات دهستان‌ها مراجعه و با مشاورین مشورت کرده و بهترین بذور را بکارند.

وی با بیان اینکه در سال‌های خشک باید در استفاده از کودهای ازته که به صورت سرک و در فصل بهار استفاده می‌شود محدودیت ایجاد شود، گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی حکایت از سال کم‌بارشی دارد، توصیه می‌شود کشاورزان در مزارع دیم خود رعایت مصرف کودهای ازته را بکنند.

قاسمی در ادامه رعایت تناوب زراعی را از کشاورزان خواست و به آنها توصیه کرد: از کشت جار به جار که باعث افت شدید عملکرد محصول و تشدید آفات و امراض می‌شود صرف‌نظر کنند.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تدارک لازم برای تامین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان استان از قبیل کودشیمیایی، بذر و ... انجام شده، گفت: هیچ کمبودی برای تامین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان نداریم و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات و دریافت حواله نسبت به تامین نهاده‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار