کرمانشاه؛

نمایشگاه توانمندی های صنایع غذایی استان

نمایشگاه "توانمندیهای صنایع غذایی" استان کرمانشاه امروز (24 مهر) در محل دائمی نمایشگاه‌های استان(انتهای پارک شاهد) آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛امید عبدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: رشد صنایع غذایی در جهان سه برابر شده، اما با این وجود حدود یک میلیارد نفر در جهان هر شب گرسنه می‌خوابند.

وی به دورریز بسیار غذا اشاره کرد و افزود: متاسفانه وجود این تعداد گرسنه در جهان در حالیست که برخی کشورها گندم خود را در دریا می‌ریزند.در حال حاضر حدود یک سوم محصولات غذایی جهان در چرخه تولید تا مصرف به هدر می‌رود و این یعنی اینکه یک سوم زمین‌های کشاورزی دنیا زیرکشت محصولاتی می‌رود که سودی برای بشر ندارد و همه آنها به هدر می‌رود.

وی تصریح کرد: 54 درصد این هدررفت غذا در بخش تولید و 46 درصد آن در بخش مصرف است که افراد باید توجه  ویژه‌ای به خودداری از اسراف داشته باشند.

وی افزود: در کشور ما هم باید رشد تولید مواد غذایی تا این سال 60 تا 70 درصد افزایش پیدا کند و این در حالیست که سالانه در کشور ما غذای 20 میلیون نفر به هدر می‌رود.

وی رستوران‌ها را یکی از مراکز مهم هدررفت غذا در کشور عنوان کرد و افزود: در بسیاری رستورانها هر پرس غذا واقعا بیش از نیاز یک فرد است و همین امر موجب هدررفت بخش بسیاری از غذا می‌شود و این امر باید هرچه سریعتر اصلاح شود.

این مقام مسئول از همه افراد خواست تا با کاهش دور ریز غذای خود، به کاهش تعداد گرسنگان در جهان کمک کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار