اصفهان؛

100 گردشگر خارجی درکاشان میهمان همایش ادبیات عرفانی ایران بودند

یکصد گردشگر خارجی در همایش تاثیر ادبیات عرفانی ایرانی بر ادبیات آلمان در قرن 19 میلادی در یکی از خانه های تاریخی کاشان شرکت کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان در حاشیه برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت :تبیین مبانی اسلام و قیام امام حسین (ع) در  ایام سوگواری سالار شهیدان برای گردشگران خارجی در کاشان هدف از برگزاری این همایش است.
محسن جاوری، افزود:تقارن ایام سوگواری سالار شهیدان همزمان با اوج فصل حضور گردشگر خارجی در کاشان فرصت مناسبی برای برپایی این همایش بود تا ضمن بیان دلایل سیاه پوش بودن شهر مبانی اسلام و فلسفه قیام امام حسین (ع) نسبت به تنویر ذهنیت گردشگران خارجی در خصوص دین رحمت و مهربانی اسلام معرفی شود.
وی،تاثیر این همایش را روشنگری گردشگران به عنوان مبلغان و سفیران دین اسلام و امام حسین علیه السلام در کشورهای خود برشمرد.
به گفته وی،مباحث این همایش توسط مدیر موسسه ارتباطات فرهنگی بین الملل در قم ارائه شد.
جاوری، گشایش دفتری با هدف معرفی دین اسلام ونهصت عاشورا با محوریت امام حسین علیه السلام در باغ تاریخی فین برای پاسخ گویی به سوالات گردشگران خارجی را یادآورشد و گفت :تاثیر ادبیات عرفانی ایران بر ادبیات آلمانی در قرن 19 میلادی توسط مارکوس گرهولد عضو هیات علمی دانشگاه مونستر آلمان و تاثیر پذیری ادبیات آلمانی از ادبیات ایرانی با اشعار حافظ و گوتهارائه شد.
وی،تصریح کرد:این همایش با دو زبان فارسی و انگلیسی برگزار شد. 



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.