فدراسیون بیشتر هوای باشگاه‌ها را دارد تا بازیکنان!

نائینی: لیگ والیبال بستری برای آزمون و خطا شده است

کارشناس والیبال و بازیکن اسبق والیبال ایران با انتقاد از وضعیت برگزاری و برنامه‌ریزی لیگ گفت: متاسفانه لیگ والیبال بستری برای آزمون و خطا شده است.

اکبر نائینی در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از وضعیت برگزاری لیگ والیبال در ایران گفت: متاسفانه سال‌هاست لیگ والیبال ایران ساز و کار صحیحی ندارد و تیم‌ها در دو دسته خیلی ضعیف و خیلی قوی با هم مبارزه می‌کنند و دستاورد لازمی از این لیگ حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که من در لیگ والیبال بازی می‌کردم، همه چیز مقررات خود را داشت و بر اساس آیین نامه عمل می‌شد. اگر تیم تازه تاسیسی علاقه‌مند بود که در لیگ والیبال حضور داشته باشد، باید ابتدا در لیگ زیر گروه بازی می‌کرد و پله پله به لیگ های بالاتر راه پیدا می‌کرد. اما در لیگ امسال هر تیمی دوست دارد با خرید امتیاز تیم دیگر و یا گاهی بدون هیچ ساز و کار مشخص راهی لیگ می‌شود!

این کارشناس والیبال اضافه کرد: در لیگ فوتبال اگر تیمی بخواهد امتیاز یک تیم دیگر را بخرد باید هزینه میلیاردی کند اما در والیبال هر تیمی به راحتی جواز حضور در لیگ را بدست می‌آورد و این بسیار عجیب و البته غیرمنطقی است.

نائینی خاطر نشان کرد: متاسفانه کمیته برگزاری مسابقات و سازمان لیگ فدراسیون والیبال تصمیمات درستی لحاظ نمی‌کنند و این عدم آگاهی و برخی تصمیمات غلط به والیبال ضربه می‌زند.

وی افزود: علاوه بر برنامه‌ریزی غلط در حضور یا عدم حضور تیم‌ها، داستان بدهی‌ها به فدراسیون والیبال ، بازیکنان و مربیان همواره وجود دارد و سال‌هاست که حل نشده است. در حالی که انتظار می‌رود فدراسیون مطالبات بازیکنان را سفت و سخت‌تر پیگیری کند، اما این اتفاق رخ نمی‌دهد وخیلی از تیم‌های بدهکار به خصوص در استان‌ها ، با تغییر نام پرداخت بدهی را از سر خود باز می‌کنند و بازیکنان باید به تنهایی و با شکایت به دنبال مطالبات خود بروند.

بازیکن اسبق والیبال ایران، با بیان این مطلب که متاسفانه فدراسیون والیبال بیش از اینکه هوای بازیکنان را داشته باشد،‌حامی باشگاه‌هاست، گفت: بهتر بود که اهالی فدراسیون نفرات فنی‌تری بودند تا تصمیمات بهتری گرفته می‌شد. ماهیت لیگ باید پرورش بازیکنان جدید و کمک به تیم ملی باشد. اتفاقی که سال‌هاست بسیار کمرنگ شده است و ماحصل لیگ چیزی جز درگیری‌های انضباطی و در نهایت بدهی باشگاه‌ها به بازیکنان نیست!

نائینی ادامه داد: مشکل دیگری که همواره به آن انتقاد وارد است این است که زمان برگزاری لیگ ایران باید با لیگ‌های مطرح اروپا یعنی لیگ‌هایی نظیر ایتالیا، روسیه، فرانسه، لهستان و ... که حریفان ما در جهان هستند هماهنگ باشد. اما هرگز اینگونه نیست.

وی با اشاره به اینکه مربیانی که در تیم ملی به کار گرفته می‌شوند، ترجیح می‌دهند مربی پروازی باشند، تصریح کرد: همه مربی‌ها به فکر خودشان هستند. اگر غیر از این بود، یک مربی باید در تمام طول برگزاری لیگ در ایران می‌ماند و مسابقات را از نزدیک بررسی و آنالیز می‌کرد و به فدراسیون برای برگزاری بهتر و زمان‌بندی مفیدتر لیگ پیشنهاد می‌داد. اما متاسفانه هر کس تنها به منافع خود فکر می‌کند!

نائینی با انتقاد از نحوه برگزاری مسابقات لیگ که هر سال با تغییراتی مواجه است، گفت: متاسفانه هدف اصلی والیبال از برگزاری لیگ فراموش شده است و لیگ بستری شده برای آزمون و خطاهای مسئولان فدراسیون. این که یک فصل لیگ به صورت دوره‌ای برگزار شود، یک بار یه صورت پلی آف و همان پلی آف هم یک بار دو از سه و یک بار سه از پنج؛ به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار