مامورین یگان حفاظت محیط زیست مازندران، تورها و کوخه های صید پرندگان شکاری را از مناطق مختلف استان جمع آوری کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران، اعلام کرد با شروع مهاجرت و فعالیت پرندگان شکاری در نقاط مختلف استان افرادسودجو وفرصت طلب برای صید و خرید وفروش پرندگانی نظیر بالابان ،شاهین و بحری اقدام وبا استخدام افراد حرفه ای تنوع زیستی کشور را در معرض تهدید قرار می دهند.

گرایش صیادان متخلف به شکار این پرندگان به خاطر پول زیادی است که با فروختن آن به شیوخ کشورهای عربی بدست می آورند .

در این رابطه در ماه گذشته صیاد بوشهری به همراه همدستش به جهت اقدام به صید پرندگان شکاری درپارک ملی پابند توسط مامورین این پارک دستگیر ودر دادگاه به سه سال وسه ماه حبس محکوم شد.

این صیادان روش های مختلفی را برای صید پرندگان شکاری در منطقه بکار می گیرند که مهم ترین آن احداث کوخت است.

کوخه که در اصطلاح محلی در استان بوشهر به آن کوخت گفته می شود، گودالی است به عمق بیش از یک متر که در زمین حفر و سقف آن به صورت قوسی شکل با سوراخ هایی برای دیدن جلو و اطراف پوشانده می شود.

درجلوی کوخه سه رشته تورپهن می شود و شخص کوخه نشین با قرار گرفتن دراین گودال و طعمه قراردادن پرندگانی نظیر کبوتر و قمری اقدام به جلب پرندگان شکاری نظیر بالابان و بحری کرده و درنهایت پرنده گرفتار در تور را صید می کنند.

در همین راستا مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهید شاهکومحلی 2 رشته دام صید پرندگان شکاری و2 کوخه صید پرندگان شکاری به همراه 1بهله دلیجه و 1 عدد قمری کشف و اقدام به تخریب و پاکسازی مکانهای مربوطه کردند.

همچنین مامورین یگان حفاظت محیط زیست میانکاله با همکاری مامورین حفاظت محیط زیست نکا دوکوخه صید پرندگان شکاری را کشف و اقدام به تخریب و پاکسازی کوخه ها نمودند.

مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جویباریک کوخه صید پرندگان شکاری به همراه ادوات مخصوص صید را کشف واقدام به تخریب و پاکسازی کوخت ها کردند.

مامورین محیط بانی قلعه پایان گلوگاه پنج دستگاه تله مخصوص پرندگان شکاری را در ضلع جنوبی خلیج میانکاله کشف واقدام به پاکسازی منطقه از تله ها نمودند.

برچیدن دام های عربی صید پرندگان شکاری + تصاویر


برچیدن دام های عربی صید پرندگان شکاری + تصاویر


برچیدن دام های عربی صید پرندگان شکاری + تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.