حکم رییس‌جمهور افغانستان درباره قانون دسترسی به اطلاعات

رییس‌جمهور غنی در مورد اجرای قانون حق دسترسی به اطلاعات حکمی هفت ماده‌ای صادر کرد که براساس آن ادارات دولتی مکلف هستند، اطلاعات لازم را در اختیار عموم قرار دهند.

حکم رییس‌جمهور افغانستان درباره قانون دسترسی به اطلاعاتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد هاورن چخانسوری سخنگوی ریاست‌جمهوری افغاستان در یک نشست خبری در کابل با اشاره به حکم محمد اشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان برای اجرای قانون دسترسی به اطلاعات، تاکید کرد که تمام ادارات دولتی مکلف هستند اطلاعات را در اسرع وقت در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار دهند.

چخانسوری گفت: قانون حق دسترسی به اطلاعات لازم‌الاجرا بوده و مسئولان دولتی در وزارت‌ها و ادارات مکلفند، اقدام لازم را جهت اطلاع‌رسانی به مردم انجام داده و دست‌کم ماهی یک بار عملکرد خود را به رسانه‌ها و مردم گزارش کنند.

پس از توشیح قانون دسترسی به اطلاعات، این حکم مورد استقبال گسترده قرار گرفته و به گفته نهادهای فعال رسانه‌ای در راستای نهادینه شدن و تقویت حق دسترسی به اطلاعات بزرگ‌ترین حرکت در افغانستان به ‌شمار می‌‌رود.

بر اساس این فرمان، هر اداره دولتی مکلف است که در هر ماه در نشست خبری از پیشرفت کار و دستاورد خود به مردم گزارش دهد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان به خبرنگاران اطمینان داد، به پرونده‌های خشونت علیه خبرنگاران رسیدگی و عاملان خشونت علیه اصحاب رسانه محاکمه خواهند شد.

وی افزود: هر کس علیه رسانه‌ها خشونت داشته باشد، حکومت هیچ استثنایی قائل نیست و با عاملان آن برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار