پیشنهاد سنا به اشرف غنی/ ژنرال‌های خانه‌نشین به جبهه‌های جنگ برگردند

اعضای مجلس سنا به رییس جمهور پیشنهاد کرده‌اند که ژنرال‌های خانه نشین دوباره به وظیفه استخدام شوند.

پیشنهاد سنا به اشرف غنی/جنرالان خانه نشین به جبه های جنگ برگردند

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  هنوز رقم دقیق ژنرال‌هایی که به دلایل مختلف خانه‌نشین هستند، معلوم نیست، اما مجلس سنا می گوید که در شرایط حاضر که میدان جنگ هر روز وسیع‌تر می شود به نفع نیست که آن‌ها خانه نشین باشند.

در شش ماه اخیر وضعیت امنیتی در بیشتر ولایات کشور به شکل کم سابقه‌ای بدتر شده است و احتمال می رود که شورشیان حتی در فصل سرد که به زمان آرامش نسبی مسما شده است نیز دست از جنگ برندارند.

سناتورها می گویند ژنرال‌ها با تجربه ای که می توانند جنگ را مدیریت کنند خانه نشین هستند در حالیکه به گفته انها بیشتر افرادی که به رتبه ژنرالی رسیده افراد غیر مسلکی و ملکی هستند.

الله داد اندر، از اعضای مجلس سنا می گوید گماشتن افراد غیر مسلکی در وزارت های داخله و دفاع باعث شده است که تلفات نیروهای امنیتی افزایش یابد و شورشیان دامنه حاکمیت شان را وسعت دهند.

آقای اندر گفت: "افراد غیر مسلکی در صفوف نیروهای مسلح مکافات می شوند ولی در صورت تخلف و غفلت مجازات نمی شوند و به همین دلیل روی عملکرد سربازان تاثیر منفی می گذارد”.

به گفته او ژنرال‌هایی که م‌ توانند سوق و اداره جبهات جنگ را بدست بگیرند خانه نشین هستند.

زلمی زابلی، دیگر عضو سنا نیز از اینکه افراد غیر مسلکی به سمت های مهم در وزارت های داخله و دفاع گماشته شده اند به شدت انتقاد کرد.

آقای زابلی می گوید که در این وزارت ها سمت های نظامی به افرادی سپرده شده است که حتی یک روز تجربه نظامی ندارند و دروس نظامی را نیز نخوانده اند.

او گفت: "ما بهترین ژنرال‌ها را در پست‌های احتیاطی وزارت دفاع و داخله داریم ولی رهبران حکومت وحدت کسانی را به مدیریت قطعات نیروهای امنیتی می گمارند که توانایی مدیریت سالم را ندارند”.

به نوشته شفقنا او دلیل این کار را تعصب رهبران وحدت ملی خواند و هشدار داد که در صورت ادامه این وضعیت شرایط جنگ به نفع شورشیان تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار